Erasmus Alumni Lecture: The Future After a Pandemic

Lezing
Gesproken taal
Nederlands
Schrijf je in Voeg toe aan agenda
Socially distanced people in bookstore

De Erasmus (online) Alumni Lecture is een maandelijkse serie van actuele en activerende lezingen van inspirerende alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Op 26 November presenteren we een lezing over de toekomst na de corona-pandemie: een positieve benadering van de consequenties van een wereldwijd probleem. Het programma wordt gepresenteerd in het Nederlands en live ondertiteld in het Engels.

Met gepaste trots presenteren we de sprekers voor deze lezing:

Professor dr. Mary Pieterse-Bloem, professor in Financial Markets aan de Erasmus School of Economics, gaat dieper in op hoe financiën kunnen helpen om onze economy toekomst-proof te maken. De economie na het corona vaccin: hoe kan Europa zichzelf uit de crisis innoveren?

Arne van Vliet heeft een masterdiploma in Sociology of Arts and Culture van de Erasmus Universiteit Rotterdam en is oprichter en directeur van BECCA Europa (Bureau for European Cultural and Creative Affairs). Arne deelt zijn visie op de toekomst voor de culturele sector, en gaat dieper op in hoe deze de pandemie kan overleven. Wat kunnen we doen om te voorkomen dat de culturele sector langzaam verdwijnt? Wat is het effect van initiatieven als “Houd Cultuur Levend” van het Prins Bernard Cultuurfonds, en andere soortgelijke initiatieven die onze culturele erfgoed proberen te beschermen?

Margo van Mol, postdoctoraal onderzoekster aan het EMC, neemt ons mee in de wereld van de zorgprofessional. Zij deelt met ons de resultaten van haar recente onderzoek naar hun welzijn, en ze bespreekt of onze zorgmedewerkers nóg een pandemie aan zouden kunnen. Wat zouden we anders doen, om de mentale en fysieke gezondheid van zorgmedewerkers te waarborgen? Hoe kunnen we zorgmedewerkers ondersteunen, en gebeurt dat genoeg? En ten slotte: wat moeten we doen om zorgmedewerkers tevreden en gezond te houden?

De gastheer van de lezing is Geert Maarse, programmamaker, journalist, presentator en moderator, gedreven door zijn passie voor wetenschap. Geert Maarse studeerde zowel aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, als aan de Rotterdam School of Management.

Dit evenement is een initiatief van het Alumni Relations Office. Als je vragen of opmerkingen hebt, stuur dan een bericht naar alumni@eur.nl.