The Art of Socratic Dialogue (uitverkocht)

donderdag 15 okt 2020, 16:00 - 18:30
Gesproken taal
Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Van casual smalltalk naar een goed gesprek met diepgang; in deze workshop ervaar je hoe het is om echt te filosoferen. Wil je ontdekken hoe je met anderen fundamentele vragen kunt onderzoeken? Hoe je de essentie van een ervaring kunt ontdekken? En ben je benieuwd hoe je ruimte maakt voor nieuw denken, en voorbij gaat aan je oude denken?

In deze twee uur durende workshop leer je hoe het is om deel te nemen aan een Socratisch gesprek, en kun je gespreksleider Rudolf Kampers al je vragen over deze gespreksvorm stellen. Rudolf Kampers is sinds 2005 docent/trainer in Socratische gespreksvoering, onder andere aan de Thomas More Hogeschool in Rotterdam. Samen met Jan Ewout Ruiter heeft hij de organisatie Leren Filosoferen (www.lerenfilosoferen.nl) opgericht en het boek Filosoferen aan de keukentafel (Scriptum 2015) geschreven.

Praktische informatie:
Deze Engelstalige workshop is enkel toegankelijk voor studenten en medewerkers van EUR, EMC en EUC. Je hoeft geen (voor)kennis van filosofie of filosofische dialogen te hebben om deel te nemen. De workshop gaat door vanaf 6 deelnemers. Indien dit aantal niet wordt bereikt, krijg je na inschrijving tijdig bericht van eventuele annulering en wordt je inschrijvingsgeld teruggestort.

Datum: Donderdag 15 oktober 2020
Tijd: 16.00
Locatie: campus Woudestein (precieze locatie wordt na aanmelding bekend gemaakt)

Ticket informatie