Beethoven 5 | Core Classics

Core Classics
zaterdag 17 nov 2018, 20:30 - 22:30

De Doelen, Rotterdam

Koop kaartjes! Voeg toe aan agenda
studiumgenerale@eur.nl - do not reuse

Pa-pa-pa-pááá: je hoeft geen expert te zijn om Beethovens Vijfde te kennen, of in elk geval de eerste vier noten ervan. Maar na dat iconische begin wordt de muziek alleen maar genialer. Als er één symfonie is die je ooit live gehoord moet hebben, dan is deze het wel. En wie kunnen dat nu beter doen dan ons eigen Rotterdams Philharmonisch Orkest.

Beleef Core Classics
Lekker op stap? Probeer dan eens klassiek!
Een avond Core Classics is de perfecte combinatie van uitgaan en een spectaculaire kennismaking met live klassieke muziek.

Het idee: je komt binnen in de foyer van De Doelen. De bar is open, een DJ zorgt voor een lekker sfeertje. In de grote zaal - een beleving op zich - luister je naar een klassiek meesterwerk uitgevoerd door één van de beste orkesten ter wereld.

Wat de muziek zo bijzonder maakt, hoor je vooraf van een bevlogen host die je kort meeneemt in het werk. Zo weet je waar je tijdens de uitvoering op kunt letten en dat maakt de luisterervaring nóg intenser! Na een klein uur magistraal genieten, een mindblowing ervaring waarbij je de muziek minstens zoveel voelt als hoort, gaat de bar weer open zodat je lekker kunt blijven hangen.

Dirigent: Nathalie Stutzmann
Connesson: Flammenschrift
Beethoven: Vijfde symfonie

Datum: 17 november 2018