Bij voorbaat VERDACHT | Docu en discussie

Docu en Discussie
dinsdag 12 nov 2019, 20:00 - 21:30
Gesproken taal
Meld je aan Voeg toe aan agenda

Over de impact van etnisch profileren bij politiecontroles. Een indringende kijk op onmacht, vernedering, woede en hoe het voelt om bij voorbaat verdacht te zijn.

In de documentaire VERDACHT vertellen veertien Nederlanders van kleur hoe het voelt om etnisch te worden geprofileerd. Ze hebben uiteenlopende beroepen (docent, advocaat, militair, politieagent), maar één ding gemeen: de politie houdt ze regelmatig staande om te vragen ‘wat ze hier doen’, ‘waar ze naartoe gaan’ en ‘hoe ze heten’.

De KRO-NCRV 2DOC documentaire ‘Verdacht’ is gemaakt door Nan Rosens in samenwerking met Control Alt Delete.

De avond starten we met een Spoken Word performance door Mariana Hirschfeld. Daarna volgt de documentaire, waarna we hierover met elkaar in gesprek gaan.

Moderatie door: Jair Schalkwijk (Controle Alt Delete)

Over Erasmus School of Colour

Als Erasmus School of Colour houden we ons bezig met diversiteit en inclusie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Onderdeel van deze missie omvat een kritische heroverweging van exact deze concepten, omdat wij los willen komen van de dominante infrastructuren binnen de universiteit. Dit doen we middels het organiseren van (gast)colleges, film- en documentaire avonden en (kleinschalige) bijeenkomsten rondom publieke issues.

Verdacht (2018)

Datum: dinsdag 12 november 2019
Tijd: 20.00-21.30 uur
Locatie: Theater Erasmus Paviljoen