Business History of Fashion: The State of the Art

vrijdag 30 nov 2018, 09:45 - 16:15
Seminar
Meld je aan voor dit seminar Voeg toe aan agenda

De handelsgeschiedenis van de mode-industrie is een recent maar op hoog tempo ontwikkelend onderwerp. Met dank aan HERA Enterprise of Culture: International Structures and  Connections in the Fashion Industry, zijn in de laatste paar jaren een aantal toonaangevende publicaties verschenen. Deze publicaties behandelen regionale markten, intermediairs en sectoren binnen de kleding industrie. Deze seminar brengt zowel auteurs die betrokken waren bij het bovengenoemde project als recentelijk doctoraal afgestudeerden samen, om hedendaagse perspectieven op de staat van onderzoek naar Business History of Fashion te presenteren.

Het ochtend gedeelte, The State of Art: Emerging Scholarship, bestaat uit drie presentaties van individuen die recentelijk de doctorale graad hebben behaald. Deze presentaties verkennen de ontwikkelingen in de analyse van fashion capitals, opkomende consumenten markten, en de toonaangevende instituten in de mode wereld. Dit zal worden opgevolgd door een presentatie van Erasmus + Strategic Partnership RE-FRAME FASHION.

Tijdens de hierna volgende lunch zal het innovatieve French Culture[s] de Mode netwerk gepresenteerd worden door haar oprichters.

Het middag gedeelte; The Business History of Fashion Published zal in het teken staan van nog heel recente publicaties. Hier vindt de officiële boekpresentatie plaats van twee grote Enterprise of Culture publicaties. The Fashion Forecasters: A Hidden History of Color and Trend Prediction door Bloomsbury, en European Fashion: The Creation of a Global Industry door Manchester University Press. Deze sessie adresseert huidig onderzoek en zal de vraag stellen hoe de ontwikkeling van het onderzoeksveld verloopt.