Cass Sunstein: Unanticipated Social Movements and #MeToo

Unanticipated Social Movements and #MeToo
dinsdag 4 jun 2019, 13:00 - 14:30
Erasmus Paviljoen
Meld je aan! Voeg toe aan agenda
SG Erasmus: do not re-use

Lezing door Harvard hoogleraar Cass Sunstein over de verschillende manieren waarop sociale verandering plaatsvindt. Van eerste vonk tot nudging en sociale cascades.

Waarom ontstaan er plotselinge sociale bewegingen? Waarom is het vaak zo moeilijk om er op te anticiperen? Kun je een revolutie voorspellen? Cass Sunstein, Harvard Professor en coauteur van de wereldwijde bestseller Nudge (met Nobelprijswinnaar Richard Thaler), werpt licht op de cruciale rol van sociale normen en hun teloorgang bij verandering en revoluties en neemt hierbij de # MeToo-beweging als vertrekpunt. Sunstein onderzoekt - via verborgen voorkeuren en de herziening van sociale normen – wanneer en hoe sociale bewegingen succesvol worden of niet.

Debat met de zaal na afloop van de lezing. Moderatie: dr. Pieter Desmet (Associate Professor of Behavioural Law and Economics, ESL).

Cass R. Sunstein bekleedt de Robert Walmsley University Professor aan Harvard. Van 2009 tot 2012 was hij Obama's ‘Administrator of the White House Office of Information and Regulatory Affairs’ Hij is oprichter en directeur van het onderzoeksprogramma Behavioral Economics and Public Policy at Harvard Law School. Zijn nieuwe boek 'How Change Happens' is zojuist verschenen.

Datum: Di 4 Juni 2019
Tijd: 13.00 u (Inloop vanaf 12.30 u)
Locatie: Erasmus Paviljoen

Ticket informatie
Toegang
: gratis

Georganiseerd door Studium Generale en research program Behavioural Approaches to Contract and Tort (BACT) van de Erasmus School of Law.