Concert Nederlands Studenten Orkest

Gesproken taal
Engels

De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam

Bestel je ticket! Voeg toe aan agenda
Veerle Bastiaanssen

Het Nederlands Studenten Orkest is een landelijk projectorkest vol ambitieuze studenten, die zich naast hun studie op hoog niveau bezighouden met klassieke muziek. Elk jaar in februari geeft het NSO  concerten door heel Nederland.

Dit jaar brengt het NSO onder leiding van Jurjen Hempel de prachtige symfonie nr. 7 van Bruckner ten gehore, net als het beroemde celloconcert van Edward Elgar. Ella van Poucke zal als solist samen met het orkest de prachtige melodieën van dit wereldberoemde celloconcert vertolken. Componist Christiaan Richter heeft speciaal voor het NSO een opdracht compositie gemaakt.

Het project van het Nederlands Studenten Orkest staat dit jaar in teken van het thema ‘Inspireer’. Inspireer ons, en laat je inspireren door de prachtige klanken en melodieën van Bruckner, Elgar en Richter, gespeeld door 85 getalenteerde studenten!

Programma Nederlands Studenten Orkest

Anton Bruckner - Symfonie nr. 7 in E
Edward Elgar - Celloconcert in e
Christiaan Richter - Opdrachtcompositie

Credits

Nederlands Studenten Orkest
Dirigent: Jurjen Hempel
Solist (Cello): Ella van Poucke
Opdrachtcomponist: Christiaan Richter

Meer informatie over het NSO

Het Nederlands Studenten Orkest (NSO) is een projectorkest dat ieder jaar opnieuw wordt gevuld door muzikale studenten. In februari leggen zij hun studie een maand stil om deel te nemen aan het orkest en zich helemaal te richten op het maken van klassieke muziek. De strijkers, houtblazers, koperblazers en slagwerkers vormen ieder jaar met zo’n 100 deelnemers het beste amateurorkest van Nederland! Na een intensieve repetitieperiode worden er 13 concerten gegeven in binnen- en buitenland.

Meer informatie over het Nederlands Studenten Orkest is te vinden op www.nso.nl en hun sociale media: Facebook, Twitter, Instagram en YouTube.

Datum: 21 februari 2023
Tijd: 20:15 - 22:15
Locatie: De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam

Tickets uitsluitend voor EUR studenten en medewerkers:
Studenten EUR: €5,00
Medewerkers EUR: €10,00

Overige bezoekers kunnen via De Doelen kaarten kopen.