Vier Jaargetijden met Janine Jansen

Ticket informatie

Alleen voor EUR-studenten: 7.50

Voeg toe aan agenda

Let op: de tickets met korting voor EUR-studenten zijn uitverkocht. Je kunt nog wel tickets kopen via de website van De Doelen.

Stervioliste Janine Jansen speelt met Amsterdam Sinfonietta de populaire Vier jaargetijden.

Stervioliste Janine Jansen keert na vele jaren terug bij Amsterdam Sinfonietta met een van de meest populaire klassieke werken aller tijden: Vivaldi's 'De Vier Jaargetijden'. Vivaldi gaf de concerten de ondertitels La Primavera, L'estate, L'autunno en L'inverno mee, en verbeeldt in de stukken onder meer kabbelende beekjes, onweer, hondengeblaf en diverse zangvogels.

Het tweede stuk wat je deze avond gaat horen is Serenade van Tsjaikovski,Tsjaikovski's meesterwerk Serenade is een van de beroemdste stukken voor strijkorkest, een unicum in het romantische repertoire. Tsjaikovski schreef het vrolijke werk vol Russische folklore, terwijl hij zich in Mozart verdiepte. De Serenade heeft zeker de lichtheid van Mozarts serenades, maar de intensiteit, virtuositeit en emotionele diepten ontstijgen een gangbare serenade.

Tsjaikovski: Serenade voor strijkers
Vivaldi: De vier jaargetijden

Janine Jansen

Datum: woensdag 22 september
Tijd: 20:15 - 22:30
Locatie: Concertgebouw De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam (vlak bij Centraal Station)

Ticket informatie
Alleen voor EUR-Studenten: 7.50
Let op: De bij inschrijving ontvang je ‘Stager-tickets’. Dit zijn niet de echte tickets voor het concert. Deze worden voor aanvang van het concert uitgedeeld. Je ontvangt hier later bericht over. Zorg dat wij je goede emailadres hebben zodat we je kunnen berichten.

COVID
Voor dit programma vragen we alle bezoekers vriendelijk een coronatoegangsbewijs bij de ingang te tonen met de CoronaCheck-app. Bekijk deze pagina voor alle geldende coronamaatregelen binnen de Doelen.

Georganiseerd door Studium Generale