DIT Day 2023

EUR 2043: hoe ziet de universiteit van de toekomst eruit?
dinsdag 6 jun 2023, 11:30 - 18:00
Type
Congres
Gesproken taal
Engels
Gebouw
Q Building
Locatie
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
Header EUR 2024: imagining the future

Stel je voor dat we twintig jaar de tijd zouden hebben om een betere universiteit te vormen. Hoe zou de EUR er in het jaar 2043 uit kunnen zien? En wat zouden we vandaag kunnen doen om die toekomst te realiseren?

De meesten van ons vinden dat Erasmus Universiteit Rotterdam de complexe uitdagingen van onze tijd moet helpen aanpakken, samenwerking tussen disciplines en sectoren moet faciliteren en studenten en personeel moet helpen een open en kritische blik te ontwikkelen.

Het is makkelijk om te wijzen op de manieren waarop het huidige systeem niet aan deze idealen voldoet (zie hier) - maar hoe kunnen we het systeem een nieuwe, betere kant op sturen? Wat zou onze universiteit kunnen worden?

Tijdens dit gratis evenement gaan we verschillende visies op de universiteit van 2043 verkennen. Je kunt een vol programma met panels van deskundigen en interactieve workshops verwachten, dat iedereen uitnodigt samen de horizon van de academische wereld te verkennen en zich een gedurfde nieuwe toekomst voor te stellen.

Dit evenement wordt georganiseerd door het Design Impact Transition (DIT) Platform. Het is de tweede editie van onze jaarlijkse DIT-dag. Lees hier meer over het evenement van vorig jaar.

Registration EUR 2043: Imagining the University of the Future

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Let op:

Ons programma begint om 11:30 uur. Rond 13:00 uur serveren we een lichte, duurzame en gratis lunch. We sluiten af met een borrel en scheiden onze wegen rond 18:00 uur.

Je bent welkom om op elk moment van de dag, of tussen de sessies in, te komen en te gaan. Maar let wel: we hebben een kleurrijk, leuk programma opgesteld en moedigen je aan er de hele tijd bij te zijn

TijdActiviteit

Aankomst & netwerken

12:00-12:05Welkom door prof. dr. Derk Loorbach
12:05 - 12:50

Welkomstwoord en openingstoespraak door Jennie C. Stephens, feministe, wetenschapper-activist, schrijver, pleitbezorger voor sociale rechtvaardigheid en professor duurzaamheid, wetenschap en beleid aan de Northeastern University in Boston

The Climate Justice University

12:50 - 13:00Workshop carrousel

The Edible University:

lichte and duurzame lunch & live muziek

Workshop ronde 1

• De Transdisciplinaire Universiteit met Dr. Julia Wittmayer & Femke Coops
  • De Reparatieve Universiteit met Dr. Sanne Koevoets
  • De Holistische Universiteit met Dr. Ana Vasques
  • The Inclusive University met Dr. Mariangela Lavanga, Prof. Dr. Arjo Klamer, Dr. Lyudmila Petrova
15:15 - 15:30Thee en koffie pauze

Workshop ronde 2

• The Fluid University met prof. dr. Kees Dorst & Femke Coops
  • De Immersieve Universiteit met Tamara de Groot
  • De 4-daagse universiteit met José L. Gallegos-Quezada
  • De Regeneratieve Universiteit met Bas van den Berg, Frank Evers & Dr. Guido Stompff
16:30 - 17:15Summative panel met prof. dr. Kees Dorst, prof. dr. Jennie Stephens, Angelica Vannucci, Rachel Williams
De toekomstige universiteit

Artist showcase & afsluitende reflectie

The Creative and Reflective University

Drinks & livemuziek mee Erasmus Music Collective

The Festive University

Volledig Programma

Hierbij het volledige programma voor de DIT Day 2023.

Locatie

Het DIT kantoor bevindt zich op Campus Woudestein van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Adres:

Burgemeester Oudlaan 50 3062 PA Rotterdam

Je kunt ons gebouw tussen de unversiteitsbibliotheek en het oude sportgebouw vinden. Het is een geel gebouw!

Toegankelijkheid

Het Q-gebouw op campus Erasmus Woudestein is rolstoeltoegankelijk. Er zijn parkeergelegenheden in de buurt. Je kan met de lift en/of trap naar de eerste en tweede verdieping van het gebouw. Er is ook een genderneutrale WC op de tweede verdieping van de ruimte. Er is gratis kraanwater beschikbaar (als het kan, neem dan je eigen herbruikbare fles mee). De zaal is ook goed verlicht en je kan gebruik maken van stopcontacten om laptops en/of andere elektronische apparaten te gebruiken.

Kijk voor meer informatie op de toegankelijkheidsbeschrijving van de EUR-campus hier en neem gerust contact op met dit@eur.nl als je meer wilt weten.

About the Design Impact Transition (DIT) platform
DIT is a strategic initiative of Erasmus University Rotterdam. We create infrastructures for more transformative academic work at EUR and beyond. Read more here, and follow us on LinkedIn and subscribe to our newsletter.