ECHO-summit Kansen voor een Inclusiever Hoger Onderwijs

donderdag 1 dec 2022, 09:30 - vrijdag 2 dec 2022, 13:30
Aanmelden Voeg toe aan agenda
Zesde editie van de tweedaagse summit Kansen voor een Inclusiever Hoger Onderwijs. Deze editie wordt georganiseerd door ECHO, Expertisecentrum Diversiteitsbeleid, en door ons D&I Office. Graag presenteren we nieuwe kennis, visie en concrete toepassingen in het bereiken van een inclusief onderwijsklimaat.

De aandacht voor diversiteit en inclusie in het hoger onderwijs is verschoven van incidenteel naar structureel. Een positieve ontwikkeling. Hoe zorg je voor een structurele aanpak van verandering van reguliere processen, de inhoud van het onderwijscurriculum en competenties van professionals in het hoger onderwijs? Om gelijke kansen te creëren is o.a. veel meer aandacht nodig voor de wegen die jongeren afleggen op weg naar het hoger onderwijs.

Tijdens de summit staat op dag 1 (donderdag 1 december) de grootstedelijke aanpak gelijke kansen van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en de Universiteit van Californië – Los Angeles (UCLA) centraal. Op dag 2 (vrijdag 2 december) focussen we op het werk van de Adviescommissie Divers en Inclusief Hoger Onderwijs en op het Onderzoek en de Aanpak Tegen Stagediscriminatie in het hoger onderwijs.