EUR@IFFR Film Night

donderdag 30 jan 2020, 21:00 - 23:00
Gesproken taal

Cinerama 3, Westblaak

Koop je tickets! Voeg toe aan agenda

Tijdens het grootste filmfestival in Nederland organiseren we een speciale filmvertoning voor studenten en medewerkers van een van de topfilms van de IFFR- editie 2020: Boyz in the Wood.

Al een aantal jaar hebben de Erasmus Universiteit en International Film Festival Rotterdam een partnerschap en jij kunt hiervan profiteren. Tijdens het festival organiseren we een speciale voorpremière voor medewerkers en studenten met korting!

Over de film

Als de drie grootste miskleunen van hun school zijn ze uitgekozen om te strijden voor de Duke of Edinburgh's Award. Dean, Duncan en DJ Beatroot (stiekem niet zijn echte naam) moeten zich een weg zien te banen door de Schotse Hooglanden, vergezeld door studiebol Ian. Dat er een groot bord met vermiste kinderen aan het begin van hun trektocht staat, belooft al weinig goeds.

De jacht is geopend in Boyz in the Wood. Terwijl de onbenullige jongeren klagen over de frisse lucht en hun landkaart gebruiken om licht ontvlambare hasj te roken, loert een hertog vanuit de verte door zijn vizier. Een dwaas kat-en-muisspel gaat van start, vol oerdomme beslissingen en krankzinnige plotwendingen. Samen met een bliksemmontage en twee paranoïde agenten uit een stoffig dorpje in de buurt, maakt debuterend regisseur Ninian Doff de chaos compleet. Nog een boodschap erbij over de kloof tussen de generaties? Ach, waarom ook niet.

Boyz in the Wood

Datum: Donderdag 30 Januari
Tijd: 21.00u Inloop: 20.45u
Locatie: Cinerama 3, Westblaak

Ticket informatie
EUR-Studenten: 5,- (i.p.v. 8 euro)
EUR-Medewerkers: 9,- (i.p.v. 12 euro)

Georganiseerd door Studium Generale, Erasmus Universiteit en International Film Festival Rotterdam

Het zeer diverse filmprogramma, de aanwezigheid van een omvangrijk festivalpubliek (327.000 bezoeken in 2019) en zo'n 2500 nationale en internationale filmprofessionals (regisseurs, filmproducenten, journalisten) veranderen Rotterdam tijdens International Film Festival Rotterdam in een opwindende filmstad.