Film Special: And then we danced (uitverkocht)

Film Special
woensdag 4 nov 2020, 19:30 - 21:30
Voorstelling

Erasmus Paviljoen

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Samen met ESN-Rotterdam, Erasmus Pride, Eastern European Student Association en Erasmus Dance Society, nodigen we je uit voor deze eenmalige vertoning in de aula van de Zweedse Oscar-inzending voor beste buitenlandse film.

Maar de film is toch Georgisch? Regisseur Levan Akin, groeide op in Zweden, maar keerde voor deze film terug naar het land van zijn ouders, een over het algemeen conservatief land waar geworsteld wordt met veranderingen in culturele identiteit.

Over de film:
De jongvolwassen Merab uit Tbilisi, Georgië, traint al van jongs af aan met danspartner Mary voor een plek bij het traditionele Nationaal Georgisch Dansensemble. Maar kort voor de audities duikt de getalenteerde Irakli op: een nieuwe concurrent die bovendien romantische interesse wekt bij Merab. Warmbloedige, klassieke liefdesgeschiedenis waarin wordt getraind, gefeest, gewerkt, gedanst, gegeten en geknokt. Terwijl Merab zijn eigen weg zoekt tussen traditie en moderniteit, strikte discipline en persoonlijke vrijheid. Kracht blijkt niet enkel gelijk aan spijkerhardheid, maar ook aan sensuele zelfexpressie.

Regie: Levan Akin
Cast: Levan Gelbakhiani, Bachi Valishvili, Ana Javakishvili, Giorgi Tsereteli, Tamar Bukhnikashvili
Lengte: 113 minuten
Jaar: 2019
Taal: Georgisch met Engelse ondertiteling

And then we danced (trailer)

Datum: woensdag 4 november 2020
Tijd: 19.30 -21.30 uur Inloop: 19.15u
Locatie: Erasmus Paviljoen

Ticket informatie
Toegang:
 € 4,-

Georganiseerd door Studium Generale in samenwerking met ESN Rotterdam, Erasmus Pride, Eastern European Student Association en Erasmus Dance Society.