Film Special: El Techo

Film Special
woensdag 12 feb 2020, 20:00 - 22:00
Voorstelling
Koop tickets! Voeg toe aan agenda

Samen met ESN-Rotterdam, nodigen we je uit voor onze maandelijkse filmavond in het Erasmus Paviljoen. Dit keer vertonen we een film uit Latijns-Amerika als start van de Spanish Film Club

In samenwerking met ESHCC en het IBCoM-programma introduceren de studenten van het vak Media in Latin America de eerste film van een filmfestival georganiseerd als afsluitend project voor hun cursus. In de daaropvolgende dagen nemen ze Latijns-Amerikaanse films mee naar verschillende locaties in de stad, waar ze de keuzes bespreken die Latijns-Amerikaanse regisseurs maken bij het weergeven van hun regio en hoe ze verschillen van keuzes en representaties die in de reguliere media worden gezien.

De film van vanavond is El Techo/ On the roof
Cuba staat bekend om zijn geweldige stranden, rum en Che Guevara (die niet eens Cubaans is). El Techo heeft dat allemaal niet, maar dat maakt de film juist geweldig. Je ontmoet Yasmani, Vito en Anita, een groep vrienden die rondhangen op een dak in Havana. Volg ze op hun dagelijkse avonturen terwijl ze dromen van een toekomst en proberen om te gaan met het heden. In deze romantische en dramatische komedie creëren de sterke vriendschap, hard werken, incidentele meningsverschillen, grenzeloos gelach, hoop en pizzabedrijven hun eigen wereld temidden van de obstakels in Cuba.

Doe mee met hun gelach, moeilijkheden en zoektocht naar een beter leven. Wat gaat Yasmani doen met de duivenhandel? Wie is de vader van de baby van Anita? Zal Vito ooit weer contact maken met zijn Italiaanse roots? De antwoorden op deze vragen, en meer, zullen worden ontdekt samen met de authentieke Caribische warmte en sazón uit Cuba.

De volgende films zullen ook te zien zijn van 13 t/m 15 februari

13 feb16.00Room C2-2Que culpa tiene el TomateGratis
13 feb19.00Student HotelLa YumaGratis
14 feb14.00Room C2-5El Aula VaciaGratis