Het Nederlands Studenten Orkest met Wagner en de Sacre

Engels

De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam

Voeg toe aan agenda

Laat je meevoeren door het Nederlands Studentenorkest tijdens hun jaarlijkse concert. Het NSO bestaat uit de beste studentenmusici uit Nederland. Dit jaar zullen ze prachtige werken uitvoeren van Wagner en Stravinsky en een speciaal voor hen gemaakte compositie door Rick van Veldhuizen. Met dirigent Manoj Kamps en sopraan Katharine Dain, belooft dit concert een onvergetelijke ervaring te worden!

In de opening van het programma zullen de volle, romantische klanken van Richard Wagner klinken. In de ‘Liebestod’ zal de Nederlands-Amerikaanse sopraan Katharine Dain zingen, die internationaal bij gerenommeerde orkesten soleert. Daarop volgt unde imber et ignes (een opdrachtcompositie speciaal voor het NSO geschreven) van Rick van Veldhuizen, waar Katharine Dain wederom zal soleren. Tot slot voert het NSO de krachtige Le Sacre du Printemps van Igor Stravinsky uit. Laat u meeslepen door het enthousiasme van dit jonge orkest onder leiding van Manoj Kamps!

Thema: Extase
Dirigent: Manoj Kamps
Solist (sopraan): Katharine Dain
Gespeelde werken:
Richard Wagner – ‘Vorspiel’ & ‘Liebestod’ uit Tristan und Isolde
Rick Van Veldhuizen – unde imber et ignes (opdrachtcompositie)
Igor Stravinsky – Le Sacre du Printemps

Over het NSO
Het Nederlands Studenten Orkest (NSO) is een projectorkest dat ieder jaar opnieuw wordt gevuld door muzikale studenten. In februari leggen zij hun studie een maand stil om deel te nemen aan het orkest en zich helemaal te richten op het maken van klassieke muziek. De strijkers, houtblazers, koperblazers en slagwerkers vormen ieder jaar met zo’n 100 deelnemers het beste amateurorkest van Nederland! Na een intensieve repetitieperiode worden er 13 concerten gegeven in binnen- en buitenland.

Voor meer informatie over onder andere het thema en het programma, ga naar www.nso.nl.

Datum: Zaterdag 15 februari
Tijd: 20.15
Locatie: De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam

Kortingstickets voor studenten en medewerkers van de EUR zijn helaas uitverkocht. Je kunt nog wel gewone kaarten kopen via De Doelen.