Uitverkocht - Erasmus Tiger College

Lezing en filmvertoning
woensdag 30 jan 2019, 19:00 - 21:00

Cinerama 1, Rotterdam

Facebook event Voeg toe aan agenda
SG - do not re-use

Uitverkocht - Een van de top films van het International Film Festival Rotterdam, voorafgegaan door een van de beste onderzoekers van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Isabel Awad geeft, voorafgaand aan de film Tel Aviv on Fire, een (Engelstalig) introductiecollege over de relatie tussen media en sociale rechtvaardigheid.

Kunnen specifieke representatiestrategieën - zoals humor, belangenbehartiging, drama en parodie – een productieve dialoog tot stand brengen?

Mediawetenschapper Dr. Isabel Awad is universitair docent aan de Erasmus School of History, Culture & Communication. Haar onderzoek richt zich op de voorwaarden voor democratische communicatie en sociale rechtvaardigheid, met een nadruk op sociale ongelijkheid die geworteld is in opvattingen over culturele en raciale superioriteit. Specifieke voorkennis voor deze lezing is niet nodig.

Tickets voor het Tiger College zijn binnenkort te bestellen via de website van het IFFR.

Tiger College 2019

Datum: Woe 30 Jan, 19.00 u