Jesus Christ Superstar

Musical
Poster from Jesus Christ Superstar musical with a picture of a man with a big red diagonal cross
vrijdag 5 apr 2024, 20:00 - 21:45
Gesproken taal

Nieuwe Luxor Theater

Koop hier je tickets! Voeg toe aan agenda
Man being carried by other people

Beleef de volledige Engels gesproken vernieuwde versie van de musical Jesus Christ Superstar vanaf het podium. Geregisseerd door Ivo van Hove met een Nederlandse sterrencast van o.a. with Jeangu Macrooy, Lucas Hamming, Edwin Jonker, Alex Klaasen, Magtel de Laat.

Het verhaal dat al eeuwenlang leidend is in een groot deel van de wereld en juist nu enorm actueel lijkt, komt naar de Nederlandse theaters. Jesus Christ Superstar gaat over een groep mensen die de wereld wil veranderen. En hoe dat eindigt in de grootste beweging ooit. Een voorstelling over aanbidding en verraad. Verheerlijking en laster. Macht en opstand. Maar vooral: een verhaal van hoop. De meer dan 20 nummers van het originele album uit 1970 vormen het fundament van deze iconische voorstelling.

De pers was al laaiend enthousiast, nu is het jouw kans om de voorstelling mee te maken vanaf de Super Seats.

Super Seats
Het podium bij Jesus Christ Superstar krijgt de vorm van een ronde toneelarena, waarop bezoekers plaats mogen nemen in zogenaamde Super Seats. Op een Super Seat word je onderdeel van de musical. Je hoeft niet mee te doen met de voorstelling, maar doordat het verhaal zich rondom jou afspeelt en je alles van dichtbij ervaart, word je nóg meer meegezogen in de beleving. Je ontvangt geen rij- en stoelnummer maar je wordt voorafgaand aan de voorstelling via een speciale route naar je stoel gebracht waarbij je plaats zal nemen in het decor op het podium.

Jesus Christ Superstar

Datum: vrijdag 5 april
Tijd: 20.00-21.45 uur Inloop: 19.30u
Locatie: Nieuwe Luxor Theater, Posthumalaan 1, Kop van Zuid