Ligconcert: Einaudi door Jeroen van Veen

Ervaar op een unieke manier de prachtige muziek van Einaudi
woensdag 16 nov 2022, 19:00 - 22:15
Gesproken taal

Erasmus Paviljoen

Bestel je ticket! Voeg toe aan agenda
Arie Kers

Ervaar op een unieke manier de prachtige muziek van Einaudi, bekend van o.a. de film Intouchables: liggend rond een vleugel. Op deze manier ervaar je de muziek op een hele andere manier dan zittend en kijkend op een stoeltje. En omdat het Student Wellbeing week is kun jij er gratis heen!

Let op! Dit is een ligconcert, dus neem je matrasje, matje of zitzak mee.

Jeroen van Veen speelt een programma met werken van de beroemde Italiaanse componist Ludovico Einaudi. Zijn muziek werd onder meer bekend door zijn soundtracks in de film Intouchables (2011). Zijn minimalistisch aandoende muziek is nauw verwant aan popmuziek en begeeft zich daarmee op een bijzonder gebied.

Inmiddels heeft de muziek van Einaudi al vele harten gestolen en staat zijn muziek hoog in de hitlijsten. Jeroen van Veen speelt in de voorstelling The best of Einaudi zijn bekendste werken geschreven voor één piano. Ritmische en opzwepende muziek wordt afgewisseld met langzame rustgevende klanken om bij weg te dromen.

Een unieke ervaring die je een keer meegemaakt moet hebben. En dit keer kan dat voor studenten en medewerkers van onze universiteit volledig gratis in het kader van de Student Wellbeing Week!

Student Wellbeing Week
Maandag 14 t/m vrijdag 18 november vindt de Student Wellbeing Week plaats! Alles draait om plezier hebben, ontspannen, ontmoetingen met andere studenten en jouw persoonlijke ontwikkeling en welzijn, waaronder mentaal, fysiek en sociaal welzijn. Het complete programma wordt later bekend gemaakt op het Student Wellbeing Platform. Stay tuned!

Wacht niet te lang met het reserveren van je ticket, want de concerten zijn altijd uitverkocht.

Over The best of Einaudi schreef:
Klassieke Zaken: ‘Meesterlijk gespeelde trancemuziek.’
En over Einaudi:
DWDD: ‘Hij heeft een eigen stijl die invloeden bevat van wereldmuziek, rock en elektronica.’

Er zijn deze avond twee concerten: 19.00u en 21.00u, dus let goed op voor welk concert je een kaartje reserveert. Het is niet mogelijk om te switchen.

UNA MATTINA by Ludovico Einaudi performed by Jeroen van Veen

Impressie ligconcert® 24 september 2016

Datum: woensdag 16 november 2022
Tijd 1: 19.00 – 20.15 uur Inloop: 18.30u
Tijd 2: 21.00 – 22.15 uur Inloop: 20.45u
Locatie: Erasmus Paviljoen

Ticket informatie
Toegang:
EUR- Studenten en medewerkers: gratis, reserveren verplicht
Dit concert is niet toegankelijk voor mensen van buiten de universiteit

Georganiseerd door Studium Generale in samenwerking met Jeroen van Veen en het EUR Programma Studentenwelzijn

Jeroen van Veen heeft meer dan honderdzestig cd’s opgenomen in binnen- en buitenland, in onder meer de Abbey Road Studio te Londen. Deze sterpianist heeft niet alleen alle pianowerken van Simeon ten Holt en Einaudi op de plaat gezet, ook nam hij alles op van Philip Glass, Yiruma, Michael Nyman, JacobTV, Yann Tiersen, Friedrich Nietzsche, Preisner en Arvo Pärt.