Miljoenennotagesprek 2021: de florerende economie, Nederland als belastingparadijs en de stad na corona

donderdag 23 sep 2021, 20:00 - 21:30
Gesproken taal

Arminiuskerk, Museumpark 3, 3015 CB Rotterdam

Ticket informatie
  • Algemeen €7,50
  • Studenten €5,00
  • Rotterdampas €5,00
  • KVS leden gratis toegang met kortingscode
Klik hier voor tickets en meer informatie Voeg toe aan agenda
Ministerie van Financien

Op donderdag 23 september 2021 om 20.00 uur vindt in de Arminiuskerk in het centrum van Rotterdam het Miljoenennotagesprek plaats. Tijdens dit gesprek praten experts over verschillende onderwerpen zoals de florerende economie, Nederland als belastingparadijs en de stad na corona.

Het Miljoenennotagesprek wordt gemodereerd door Robert Dur, hoogleraar economie aan Erasmus School of Economics en voorzitter van de Economenvereniging KVS. Aanwezige experts zijn Roel Beetsma (hoogleraar macro-economie aan de Universiteit van Amsterdam), Ester Barendregt (hoofdeconoom bij de Rabobank) en Martin Visser (econoom en journalist Financiële Telegraaf).

In het tweede deel van de avond zoomt men in op twee actuele thema’s. Met Arjan Lejour (hoogleraar Belastingen en Openbare Financiën aan de Universiteit van Tilburg) wordt gesproken over de opkomst en neergang van Nederland als belastingparadijs. En Eveline van Leeuwen (hoogleraar stedelijke economie aan Wageningen Universiteit en wetenschappelijk directeur van het Amsterdamse AMS instituut) zal spreken over de stad na corona.

Zoals je kunt lezen zijn er voor deze avond twee soorten kaarten: zaaltickets (gereduceerde prijs voor studenten) en online tickets. Zaaltickets worden verkocht onder de verwachting dat op 23 september weer veel bezoekers in de zaal mogen zitten. Mochten er toch beperkingen zijn, dan zal een aantal zaaltickets worden omgezet in online-tickets. Tickets die het laatst gekocht zijn worden als eerste omgezet. Restitutie van tickets is helaas niet mogelijk. Is de zaal uitverkocht, of kijk je liever vanuit huis, dan kun je het programma via de livestream volgen. Via YouTube is het mogelijk om, net als in de zaal, vragen te stellen aan de sprekers(s) via de comments. De vragen worden door onze livestream manager aan de spreker(s) gesteld.