Mondig Zuid - Talk is Cheap

Documentaire over drie jongeren in Rotterdam-Zuid
woensdag 8 jun 2022, 19:00 - 20:45
Gesproken taal
Engels
Kamer
Aula, Erasmus Building
Meld je aan! Voeg toe aan agenda

De documentaireserie volgt drie jongeren in Rotterdam-Zuid, die elk op hun eigen manier worstelen met opgroeien. Na afloop praat pedagoog/socioloog Daphne van de Bongardt met regisseur René van Zundert, pedagoog Joyce Weeland en psycholoog Reshmi Marhe over opgroeiende jongeren.

Over Mondig Zuid:
Tamia is een mondig meisje met een sterke mening en de ambitie een spoken-word-kunstenaar te worden; redenen genoeg om flink gepest te worden: “Ze noemen me extra, onnodig, anders.”
Selena heeft een beugelbekkie, een zus op afstand en een vader die onhandig zijn liefde toont. Ze wil het liefst dingen doen met het hele gezin en dat het dan gewoon gezellig is. “Ze zijn allemaal niet opgevoed hier.”
Darlin, geboren op Curaçao en opgegroeid in de Dominicaanse Republiek, wil niets liever dan werken om zijn moeder, die kampt met een zwakke gezondheid, te onderhouden: “Ik wil mijn school afmaken en geen strafblad krijgen.”

De drie worden in de serie gevolgd in hun dagelijkse leven, en vertellen openlijk over hun twijfels, angsten en dromen. De liefdevolle camera toont hun kwetsbaarheid, maar vooral hun moed en vastberadenheid.

Dit programma is onderdeel van de lustrumviering van de opleidingen Pedagogiek en Psychologie van de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences.

Datum: woensdag 8 juni 2022
Tijd: 19.00-20.45 uur Inloop: 18.30u
Locatie: Aula, Erasmus Gebouw campus Woudestein
Toegang: gratis, reserveren aanbevolen