Nederlands Studenten Orkest

maandag 18 feb 2019, 20:15 - 22:30
Type

De Doelen, Rotterdam

Koop kaartjes! Voeg toe aan agenda
studiumgenerale@eur.nl - do not reuse

Laat je meevoeren door het Nederlands Studentenorkest tijdens hun jaarlijkse concert. Het NSO bestaat uit de beste student-musici uit Nederland. Dit jaar zullen ze prachtige werken uitvoeren van Prokofjev en Sjostakovitsj en een speciaal voor hen gemaakte compositie door Hawar Tawfiq. Met dirigent Arjan Tien en topvioliste Maria Milstein, belooft dit concert een onvergetelijke ervaring te worden!

Meer informatie over het concert:
Violiste van wereldformaat Maria Milstein speelt het lyrische en dromerige Eerste Vioolconcert van Prokofjev. De Russisch-Nederlandse Maria Milstein won al twee Edisons en soleert wereldwijd bij gerenommeerde orkesten. Laat je meevoeren door haar virtuoze vioolspel en de sprookjesachtige en geheimzinnige sfeer van het vioolconcert.

De ‘Leningrad’ noemde Sjostakovitsj zelf ook wel het ‘Requiem voor de slachtoffers van het Stalin-regime’. Sjostakovitsj symboliseert in het werk de Duitse inval in de Sovjet-Unie, de terreur van Stalin en het moedige verzet van de inwoners van het door de Duitsers belegerde Leningrad. Deze symfonie, misschien wel de belangrijkste van de twintigste eeuw, wordt uitgevoerd door de 67ste editie van het Nederlands Studenten Orkest, bestaande uit circa 100 ambitieuze studenten uit heel Nederland.

Programma:
Nederlands Studenten Orkest
Thema: Overwin
Dirigent: Arjan Tien
Solist (viool): Maria Milstein

Gespeelde werken:
Hawar Tawfiq – Barazah (opdrachtcompositie)
Sergej Prokofjev – Eerste Vioolconcert
Dmitri Sjostakovitsj – Zevende Symfonie, ‘Leningrad’ (1941)

Meer informatie over het NSO:
Het Nederlands Studenten Orkest (NSO) is een projectorkest dat ieder jaar opnieuw wordt gevuld door muzikale studenten. In februari leggen zij hun studie een maand stil om deel te nemen aan het orkest en zich helemaal te richten op het maken van klassieke muziek. De strijkers, houtblazers, koperblazers en slagwerkers vormen ieder jaar met zo’n 100 deelnemers het beste amateurorkest van Nederland!
Na een intensieve repetitieperiode worden er 12 concerten gegeven in binnen- en buitenland (www.nso.nl).

Datum: Maandag 18 februari
Tijd: 20.15
Locatie: De Doelen, Schouwburgplein 50, Rotterdam

Tickets:
De speciale discount tickets van de EUR zijn UITVERKOCHT.
Reguliere tickets zijn nog wel te koop bij De Doelen:
Voor studenten: 10,-
Voor overige bezoekers: 23,-