Online Introductiecursus WordPress

maandag 30 nov 2020, 19:30 - 21:00
Gesproken taal

Online via Zoom

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Een online introductiecursus (3x) voor EUR-studenten en medewerkers die een eigen website willen bouwen met WordPress.

In deze cursus leer je in 3 online lessen de basis van WordPress, zodat je je eigen website kunt maken. Tijdens de 3 lessen zullen we samen de belangrijkste onderdelen van een eenvoudige website samen gaan bouwen zodat je later de website eventueel zelf kunt gaan uitbreiden. Deze cursus helpt je ook op weg als je een bestaande WordPress-website moet gaan bijhouden. WordPress is het meest gebruikte open-source software om websites mee te bouwen. 39% van het internet gebruikt WordPress, van persoonlijke blogs tot de grootste nieuwssites online.

Let op!
Het is helaas niet mogelijk om een lege WordPress website aan de deelnemers te geven om mee te beginnen.

Daar zijn twee verschillende oplossingen voor.

1. Neem een WordPress-pakket bij een webserver Je kunt dit regelen via een van de vele webservers op het internet, let dan wel op dat je een WordPress-pakket neemt. (De kosten liggen rond de € 45, - pj. Daarvoor heb je je eigen www-adres met een database voor de WordPress-website).
  2. Je kunt ook gebruik maken van een gratis account bij www.wordpress.com, dat is niet 100% hetzelfde want je werkt dan op de webserver van WordPress.com. Daar komt bij dat je voor bepaalde extra functies moet je gaan betalen (je kunt er dus niet evenveel doen als op een eigen webserver), maar dit is wel een mooie gratis oplossing om te zien hoe het programma werkt voordat je een WordPress-pakket bij een webserver gaat huren. Zie: https://wordpress.com/start/user/nl?

Wat ga je leren?

• WordPress CMS op je webserver krijgen en het verschil zien met WordPress.com
  • We lopen door de interface, wat zijn de belangrijkste functies
  • Korte informatie over de instellingen van WordPress