Promotie D.J.H. (David) Vaandrager

Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda
ESSB logo

D.J.H. Vaandrager verdedigt zijn proefschrift op vrijdag 24 februari 2023, getiteld: ’Disclosing Public Value: Impacting the institutional sense of the environment‘.

Samenvatting:

Dit onderzoek is gericht op het verbeteren van de institutionele gevoeligheid voor de omgeving. Door het ontwikkelen van een methode in de vorm van een tool waarmee publieke waarden op een systemische manier ontsloten kunnen worden. Dit helpt instituten om afgestemd te blijven op de behoeften van bewoners en het helpt bij de legitimiteit van beleid. Deze tool is vernoemd naar zijn functie: de Public Value Disclosure-tool.
Het onderzoek laat zien dat institutionele percepties eerder gedreven worden door een intern raamwerk dan door externe stimuli zelf. De PVD-tool richt zich op het compenseren voor deze impuls door: de complexiteit van situaties te erkennen in plaats van ze te simplificeren, situaties als geheel te doorgronden in plaats van ze te reduceren tot hun losse delen, van buiten naar binnen te redeneren in plaats van, van binnen naar buiten, het meten van impact in het veld aan de hand van vervulde behoeften in plaats van effectenrapportages in een gestandaardiseerd format.

De openbare verdediging zal exact om 10.30 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen eventueel op het scherm buiten meekijken. Er is geen mogelijkheid tot toelating tijdens het eerste gedeelte van de ceremonie. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.

Er is aan kandidaat een livestreamlink verstrekt.