Promotie H.Y. (Hang) Chan

Op vrijdag 13 maart 2020 verdedigt H.Y. Chan zijn proefschrift, getiteld: ‘Decoding the consumer’s brain: Neural representations of consumer experience’.
Promotor
Prof.dr.ir. A. Smidts
Co-promotor
Dr. M.A.S. Boksem
Begindatum

vrijdag, 13 mrt 2020, 13:30

Einddatum

vrijdag, 13 mrt 2020, 15:00

Ruimte
Senaatszaal
Gebouw
Erasmus Building
Locatie
Campus Woudestein

Op vrijdag 13 maart 2020 verdedigt H.Y. Chan zijn proefschrift, getiteld: ‘Decoding the consumer’s brain: Neural representations of consumer experience’.

Het meten en begrijpen van hoe consumenten merken, producten en diensten ervaren is essentieel voor marketeers. De toepassing van methoden en inzichten uit de neurowetenschappen op het gebied van marketing, oftewel neuromarketing, kan bijdragen om gedachten en ervaringen van consumenten beter te kunnen doorgronden door direct hun hersenen te onderzoeken. In recente ontwikkelingen in neuroimaging  wordt gebruik gemaakt van geavanceerde statistische technieken om hersenactiviteit te koppelen aan gedachten en gevoelens. In dit proefschrift onderzoek ik hoe multivariate patroonherkenning (MVPA), toegepast op fMRI data, onderzoekers en marketeers de mogelijkheid kan geven om het brein van consumenten te doorgronden. De voordelen van deze aanpak zijn dat het onderzoekers in staat stelt om ook non-verbale ervaringen (bijv. visuele merk associaties) of kortstondige ervaringen (bijv. emotionele gevoelens) te onderzoeken. Ondanks alle technische en ethische uitdagingen, ben ik van mening dat de consumentenneurowetenschap zal blijven bijdragen aan marketingonderzoek. Dit proefschrift vormt slechts het begin van deze avontuurlijke reis.

De openbare verdediging zal plaatsvinden in de Senaatszaal, 1e verdieping Erasmus Building, Campus Woudestein. De ceremonie zal exact om 13.30 uur beginnen. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.