Promotie I. (Izaak) Dekker

Erasmus Building
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda

Op donderdag 2 Juni 2022 verdedigt I. Dekker zijn proefschrift, getiteld: ‘Academic Thriving: Optimising Student Development with Evidence-Based Higher Education ’.

Proefschrift in het kort:

Academisch floreren staat voor de combinatie van studieprestaties en positieve uitkomsten in andere domeinen van het leven van studenten. De studies in deze dissertatie richten zich op de vraag wat bijdraagt aan academisch floreren. Het eerste hoofdstuk betoogt dat onderwijswetenschappers hier aan bij kunnen dragen door samen met professionals experimenten uit te voeren die gericht zijn op combinaties van verschillende relevante doelstellingen. Het tweede hoofdstuk rapporteert de uitkomsten van een grootschalig veldexperiment naar de effecten van een opdracht waarin studenten hun gewenste toekomst en doelen beschrijven. Studenten die deze opdracht maakten aan het begin van de studie, vielen significant minder vaak uit en behaalden meer studiepunten dan studenten die een controleopdracht maakten. Het derde hoofdstuk brengt bevindingen uit de onderwijspsychologie, klinische psychologie, en kunstmatige intelligentie bijeen om aanbevelingen te doen voor typen vervolginterventies die gepersonaliseerde coaching bieden op basis van de doelen en belemmeringen. Het laatste hoofdstuk rapporteert een longitudinale studie naar de effecten van verschillende soorten werk op de studievoortgang van leraren in opleiding. De bevindingen van deze studie geven aan dat de optimale hoeveelheid werk aan het begin van de studie 8 uur is. Veel studenten verruilen in het derde jaar hun bijbaan buiten het onderwijs voor een baan in het onderwijs. Dit werk hangt, verassend genoeg, gemiddeld samen met het halen van significant meer studievoortgang.

De openbare verdediging zal exact om 15.30 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen via de vierde verdieping toegang krijgen tot de zaal. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.

Er is aan kandidaat een livestreamlink verstrekt.