Promotie Q. (Qiuke) Wang

Onderwijscentrum
Erasmus MC
Voeg toe aan agenda

Q. Wang verdedigt zijn proefschrift op woensdag 21 juni 2023, getiteld: ’Knee Osteoarthritis: From early to clinically relevant stage‘.

Samenvatting:

Artrose van de knie is een veel voorkomende en chronische gewrichtsaandoening, die kniepijn en functionele beperking veroorzaakt en ook de kwaliteit van leven aantast. Het natuurlijke beloop van knieartrose duidt op een onomkeerbare route van gezondheid naar de preklinische fase en vervolgens naar artrose in een vroeg stadium en klinisch relevante artrose. Dit proefschrift bestaat uit drie delen die het ziekteverloop van artrose van de knie behandelen, van vroege tot klinisch relevante status. In het eerste deel wilden we zien hoe knieartrose in een vroeg stadium in eerdere literatuur werd gedefinieerd en onze eerder voorgestelde vroege diagnostische criteria voor patiënten met knieartrose in de eerste lijn verfijnen en valideren. Vervolgens wilden we zien hoe de klinisch relevante diagnose van knieartrose door clinici werd gesteld en wat de rol van röntgenfoto’s in dit proces was. Het laatste deel ging over het evalueren van de effectiviteit van intramusculaire injecties met glucocorticoïden bij klinisch relevante patiënten met knieartrose in de eerste lijn.

De openbare verdediging zal exact om 10.30 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen via de vierde verdieping toegang krijgen tot de zaal. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.

Er is aan kandidaat een livestreamlink verstrekt.