Promotie Y. (Yueyue) You

Onderwijscentrum
Erasmus MC
Voeg toe aan agenda

Op dinsdag 16 april verdedigt Y. You het proefschrift met de titel: ‘Individuele en gezinsgerelateerde factoren in de gezondheid en het welzijn van kinderen‘.

Korte samenvatting van het proefschrift:

De gezondheid van kinderen is een toestand van fysiek, mentaal, intellectueel, sociaal en emotioneel welzijn en niet louter de afwezigheid van ziekte of gebrek. Het beschermen en verbeteren van de gezondheid van kinderen is van fundamenteel belang. Vanuit een levensloopperspectief kunnen de gezondheidsresultaten van kinderen worden beïnvloed door verschillende factoren, van de vroege kinderjaren tot de adolescentie, zoals individuele en gezinsgerelateerde factoren. Individuele factoren hebben betrekking op leeftijd, geslacht, etnische achtergrond en gezondheidsgeschiedenis. Naast individuele factoren spelen gezinsgerelateerde factoren (dat wil zeggen de sociaal-economische status van een gezin en de thuisomgeving) een belangrijke rol in de groei en ontwikkeling van kinderen, aangezien het leven van kinderen zich concentreert in hun gezin. Het identificeren van welke specifieke factoren het levensstijlgedrag en de gezondheidsresultaten van kinderen kunnen beïnvloeden, kan helpen bij het ontwikkelen van effectieve preventiestrategieën tegen ongezond levensstijlgedrag en nadelige gezondheidsresultaten. Daarom hebben we in mijn proefschrift individuele en gezinsgerelateerde factoren bestudeerd die relevant zijn voor indicatoren van de gezondheid van kinderen, gezondheidsgerelateerde kwaliteit van leven en levensstijlgedrag. Onze gepresenteerde bevindingen kunnen de ontwikkeling ondersteunen van op bewijs gebaseerde preventieve interventies, praktijkrichtlijnen en beleid ter bevordering van de gezondheid en het welzijn van kinderen.

De openbare verdediging zal exact om 15.30 uur beginnen. De deuren zijn gesloten zodra de openbare verdediging start, laatkomers kunnen via de vierde verdieping toegang krijgen tot de zaal. Gezien het plechtige karakter van de bijeenkomst adviseren wij om kinderen onder de 6 jaar niet naar het eerste gedeelte van de ceremonie mee te nemen.