Promotie Z. (Zeynep) Aydin

Op donderdag 4 maart 2021 verdedigt Z. Aydin haar proefschrift, getiteld: ‘Mobile Consumers and Applications: Essays on Mobile Marketing’.
Promotor
Prof.dr.ir. G.H. van Bruggen
Co-promotor
Dr. B. Ataman
Begindatum

donderdag 4 mrt 2021, 13:00

Einddatum

donderdag 4 mrt 2021, 14:30

Ruimte
Senaatszaal
Gebouw
Erasmus Building
Locatie
Campus Woudestein

Op donderdag 4 maart 2021 verdedigt Z. Aydin haar proefschrift, getiteld: ‘Mobile Consumers and Applications: Essays on Mobile Marketing’.

De naadloze integratie van mobiel in de dagelijkse routine van de consument zorgde voor een ononderbroken online consument, waardoor de relaties met bedrijven op verschillende manieren veranderden. Empowerde consumenten hebben nu direct toegang tot gedetailleerde productinformatie en meer controle over de prijs, timing en locatie van hun aankoop; resulterend in opmerkelijke veranderingen in hoe consumenten handelen. Bedrijven moeten deze gedragsveranderingen eerst begrijpen en vervolgens op de consumenten reageren via hun vernieuwde marketingstrategieën. Dit proefschrift weerspiegelt beide kanten van het mobiele ecosysteem door nieuwe datasets te combineren die de acties van mobiele bedrijven en de reacties van mobiele gebruikers weerspiegelen.

Het eerste essay bevordert ons begrip van mobiele marketing in het afgelopen decennium door een geïntegreerd raamwerk en een uitgebreid overzicht van mobiele marketing aan te bieden. Gebruikmakend van nieuwe datasets, bespreekt het tweede essay de reis van de klant naar de acceptatie van mobiele apps en behandelt een uitgebreide reeks variabelen die van invloed zijn op de acceptatie van mobiele apps. Na de adoptiestap laat het derde essay zien dat opeenvolgende ontwikkelingen van de waardepropositie en efficiëntie van de mobiele applicatie kunnen helpen om te overleven in de zeer competitieve markt voor mobiele applicaties. Dit proefschrift is gebaseerd op meerdere onderzoeks stromen en draagt ​​bij aan verschillende literatuur, zoals mobiele applicaties, door gebruikers gegenereerde inhoud en de ontwikkeling van nieuwe producten. Implicaties binnen het domein van mobiele applicaties bieden potentiële app-ontwikkelaars niet alleen waardevolle inzichten, maar bieden ook oplossingen voor bestaande ontwikkelaars om hun applicaties nieuw leven in te blazen. In bredere zin hebben de bevindingen gezamenlijk betrekking op het creëren van succesvolle producten in digitale markten en continue productontwikkeling.

De promoties vinden, in verband met het coronavirus, niet op de gebruikelijke wijze publiekelijk plaats in de Senaatszaal of in de Professor Andries Queridozaal. De kandidaten zullen hun proefschrift in een klein gezelschap of online verdedigen.