Rotterdams Studenten Orkest | Zomerconcert

Zomerconcert
vrijdag 14 jun 2019, 20:00 - 22:00
Erasmus Paviljoen
Koop je tickets! Voeg toe aan agenda

Het Rotterdams Studentenorkest schetst het Rijnlandschap met Schumann, sopraan Tinka Pijpker bezingt de liefde met Berlioz, en een stuk van de jonge componist Amba Klapwijk beleeft zijn wereldpremière. Een goed begin van de zomer!

In het zomerconcert kijkt het RSO met drie oude bekenden terug én vooruit:

In 2015 voerde het orkest Schumanns derde symfonie gedeeltelijk uit. Deze keer speelt het RSO alle vijf delen, en gaat zo samen met Schumann en zijn vrouw op reis door het landschap van de Rijn.

In het tweede muziekstuk van de avond werkt het RSO samen met oud-lid Tinka Pijpker. Sopraan Tinka studeert aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Ze bezingt tijdens dit zomerconcert de liefde en zwoele zomernachten. Berlioz’s Nuits d’été zijn zes liederen over alle facetten van liefde: van ontluikende liefde, naar liefdesverdriet, tot hernieuwde liefde en een nieuw begin.

De derde oude bekende is ook oud-lid van het RSO. Amba Klapwijk studeert Compositie, net als Tinka aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Speciaal voor dit zomerconcert maakte ze een opdrachtcompositie: vijf miniaturen voor orkest. Het stuk is nog nooit uitgevoerd. Aan het Rotterdams Studentenorkest de eer om de wereldpremière te spelen, en aan jou de eer om die bij te wonen!

Repertoire:
Schumann – derde symfonie
Berlioz – Nuits d’été met sopraan Tinka Pijpker
Amba Klapwijk - Vijf miniaturen voor orkest
Dirigent -  Coen Huisman

Meer informatie over het RSO:
Het RSO is een symfonieorkest voor studenten uit Rotterdam en omstreken. Klik hier voor meer informatie.

Datum: Vrijdag 14 juni 2019
Tijd: 20.00 - 22.00 uur