Rotterdamse architectuur op de fiets

Stadstour
dinsdag 25 sep 2018, 14:30 - 17:00
Campus Woudestein
Schrijf je in! Voeg toe aan agenda
studiumgenerale@eur.nl - do not reuse

Maak per fiets kennis met de beroemde Rotterdamse Architectuur!

Rotterdam is één van de bijzonderste architectuursteden van Europa! De Markthal, De Rotterdam (van Rem Koolhaas), het Centraal Station en de Erasmus Brug; het zijn iconen van de stad.

Maar Rotterdam is méér dan de blockbuster-architectuur van nu. De gehele 20ste eeuw is er in Rotterdam gebouwd, gesloopt en vernieuwd. De gehele moderne architectuurgeschiedenis trekt hier aan je voorbij. De vooroorlogse vernieuwers van de architectuur, de modernisten van na de oorlog, de sociale architecten uit de jaren ‘70/’80 en de STARchitects van de ‘booming nineties’. Rotterdam heeft het allemaal!

In 2,5 uur fiets je kriskras door het centrum, over de imposante bruggen, langs de havenkades en stap je af om de spectaculaire gebouwen beter te ervaren. Met een architectuurgids tour je door de stad.

Foto-expositie
Neem je fototoestel mee en maak de mooiste foto van Rotterdam. Er volgt een expositie op de Erasmus Universiteit.

Datum: Dinsdag 25 september
Tijd: 14.30 – 17.00