Songwriting | Online Workshop

woensdag 10 mrt 2021, 20:00 - 21:30
Gesproken taal

Kom naar de workshop! Voeg toe aan agenda

Muzikale en tekstuele tips & tricks om je songwriting skills te verbeteren.

Vind jij het leuk om liedjes te schrijven en wil je praktische trucjes om je schrijven te verbeteren? Of wil je feedback op of hulp bij jouw nummers? Dan is deze workshop iets voor jou.
Het maakt niet uit in welk genre je schrijft of hoe goed je bent, iedereen kan liedjes schrijven!

Woensdag 10 mrt 20:00-21:30 uur:
De eerste sessie focust op muzikaliteit: het creëren van originele melodieën, catchy akkoorden, een goede structuur, etc. Neem een eigen nummer/idee mee, want daar gaan we ook naar kijken. Je krijgt daarnaast een opdracht, die we de volgende sessie gaan bespreken.

Woensdag 17 mrt 20:00-21:30 uur:
De tweede sessie gaat in op de tekst van een liedje: onderwerp, verschillen tussen de verschillende secties van een nummer, verschillende ideeën over hoe je een tekst kan schrijven.
Tot slot krijg je een opdracht mee die je zelfstandig kunt uitvoeren.

Docent: Lucas Vermeer
Lucas studeerde Liberal Arts & Sciences aan Erasmus University College en combineerde dit met zijn popmuziek opleiding aan Codarts, het conservatorium van Rotterdam. Vorig jaar ging hij naar Engeland om daar songwriting te studeren als uitwisselingsstudent. Nu kan je zijn muziek vinden in Jemoerstaal, Release Friday NL, Made in NL en andere prominent Spotify Playlists onder de naam: LUCAS.
Facebook | Website | Spotify

Datum: Woensdag 10 en 17 mrt