The Studio - Marijn van Kreij - Be part of our art

woensdag 1 feb 2017, 00:00 - vrijdag 31 mrt 2017, 00:00
Voeg toe aan agenda

Van 1 februari tot 31 maart 2017 verplaatst kunstenaar Marijn van Kreij zijn ‘studio’ naar de Erasmus Gallery op de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In deze tijdelijke studio is niet alleen werk te zien van Marijn van Kreij, de kunstenaar gaat ook echt aan het werk en nodigt gedurende een periode van twee weken studenten en medewerkers van de Erasmus Universiteit Rotterdam uit om met hem mee te komen werken onder het motto ‘be part of our art’.

‘Maak een tegel voor de vernieuwde UB in de studio van de kunstenaar!

In de vernieuwde Universiteitsbibliotheek van de Erasmus Universiteit komen ook nieuwe kunstwerken. Vlakbij de extra entree op de Institutenlaan komt een groot kunstwerk van 3 x 15 meter op de terreinverdieping dat zal bestaan uit ongeveer 1000 handgeschilderde tegels. Kunstenaar Marijn van Kreij start hiervoor op campus Woudestein het project ‘The Studio’. In zijn tijdelijke studio zijn studenten en medewerkers van harte uitgenodigd om bij te dragen aan de totstandkoming van het kunstwerk. Loop van 6 t/m 17 februari doordeweeks tussen 11:00 en 17:00 binnen bij Marijn in de Erasmus Gallery en doe mee!

“Voor de uitvoering van het kunstwerk nodig ik je graag uit om deel te nemen in het creatie proces. Vanaf maandag 6 februari t/m vrijdag 17 februari ben ik iedere dag aan het werk in de Erasmus Gallery. Graag wil ik met jullie hulp de klei tegels beschilderen met steeds hetzelfde beeld. Het persoonlijk handschrift en de verschillen binnen de herhaling worden in het werk belangrijk. Na een korte introductie tot de glazuurtechniek kan men ieder 2 tegels beschilderen, deelname duurt ongeveer 15-30 minuten. Het is een unieke kans om mee te helpen aan een kunstwerk dat een permanente plek krijgt in de nieuwe Universiteitsbibliotheek.” – Marijn van Kreij

Erasmus Gallery (gang van Theil naar Erasmus building) geopend ma – vrij 09:00 tot 18:00
The studio - Marijn van Kreij: 1 februari tot 31 maart

Inloop en meedoen  - be part of our art: 6 t/m 17 februari, ma-vr 11:00-17:00
Duur deelname: 15-30 min.

Bezoek zijn website.