Table Talk | Imperfect Life

woensdag 23 jan 2019, 16:00 - 17:00
Kamer
Mandeville T3-40, Campus Woudestein
Praat mee! Voeg toe aan agenda

Table Talk is een open gesprek tussen studenten rond een actueel thema. Deze editie gaat over groots dromen, het zoeken naar een leven waarin we “alles” hebben en het hierin falen. Wat zijn jouw voornemens voor het nieuwe jaar? En waarom willen we altijd een beter, interessanter of ander leven?

Meer tijd besteden met vrienden of familie, minder drinken, meer reizen, het vinden van die perfecte baan of vriend/vriendin, eindelijk 5 kilo afvallen. Met Nieuwjaar maken we vele voornemens waarvan het grootste gedeelte gedoemd is te mislukken. Het is die ene keer per jaar waarin we onszelf toestaan groots te dromen en ons publiekelijk toe te leggen op het verbeteren van onszelf. Maar wat verwachten we van onszelf en waarom? Voel jij de druk om alles perfect te doen of uit elke ervaring het beste te halen? En hoe is het om in een samenleving te leven waarin iedereen pocht met zijn of haar succes, rijkdom en schoonheid, terwijl teleurstellingen en mislukkingen voornamelijk stilletjes worden ervaren?

Wanneer je scrolt door je tijdlijn op Facebook of Instagram is er van alles om jaloers op te zijn. Van die ene studiegenoot die elk weekend feest alsof zijn leven er vanaf hangt, tot de #fitgirls of je vriend die de wereld bereist. We zijn ons constant aan het vergelijken met mensen die een perfect leven lijken te hebben, of in ieder geval het soort leven waar we naar verlangen. Hoe leef je een fijn leven? Is het soms beter om te settelen met iets dat minder is dan waar je op had gehoopt? Moeten we ophouden met het zoeken naar de optimale uitkomst? Of zouden we onszelf moeten motiveren om alles uit het leven te halen? Zullen we ooit tevreden zijn als we eindelijk “alles” hebben bereikt?

Wil je graag praten over dit onderwerp en je imperfecte leven delen? Kom dan meepraten! Schrijf je nu in en ontvang verdere informatie over de mail. Meedoen is gratis, inschrijven is verplicht. Voertaal is Engels.

Table Talk
Heb je de behoefte om het gesprek aan te gaan met andere studenten over maatschappelijke ontwikkelingen, interessante thema’s of de actualiteit? Om ideeën en gedachtes te delen met andere studenten van verschillende disciplines en achtergronden? Studium Generale biedt met Table Talk een moment aan om te praten, discussiëren en/of te luisteren.

Elke sessie draait om een onderwerp waarover geen uitgebreide kennis nodig is. Het is een informeel moment om te praten over interessante en complexe thema’s.

De talks zijn in het Engels en worden gemodereerd door Camie Karstanje, programmamaker wetenschap voor Studium Generale en recent afgestudeerde aan de EUR (2015).

Datum: woensdag 23 januari 2019
Tijd: 16.00 - 17.00 uur Inloop: 15.45u
Locatie: Mandeville T3-40, Woudestein campus

Ticket informatie