Table Talk | Why do we travel?

woensdag 12 sep 2018, 12:30 - 13:30
Kamer
Sanders L1-015, Woudestein campus
Ik praat mee! Voeg toe aan agenda
studiumgenerale@eur.nl - do not reuse

Table Talk is een open gesprek tussen studenten rond een actueel topic. Deze editie zal gaan over waarom we reizen, hoe dit zich verhoudt tot ons dagelijks leven en de ecologische en culturele implicaties.

Welkom bij de start van het academische jaar, een tijd van verlangen naar vrije dagen en gemaakte reizen terwijl langzaam een jaar vol verantwoordelijkheden en deadlines wordt geaccepteerd. We zeggen de periode van zon en vrijheid vaarwel door onze vakantie-avonturen te delen en zuchtend te kijken naar ontspannen foto’s van onszelf. Soms voelt het alsof het leven draait om deze vakanties waarin alles echter en vollediger wordt ervaren.

Tegenwoordig is de hele wereld toegankelijk en is reizen steeds betaalbaarder geworden door budget vluchten. In plaats van een jaarlijkse vakantie op dezelfde camping willen we andere en exotischere plekken bezoeken. Maar waarom is dat? Welke rol speelt het reizen in ons leven? Rennen we collectief voor iets weg? Kunnen we het nog wel verantwoorden nu we weten hoeveel ecologische impact het vliegtuig en toerisme heeft? En hoe verhouden we ons tot de culturen die we tegenkomen?

De wereld van het reizen is vol dubbelzinnigheden, behoeftes en plezier en daarom het thema van de eerste Table Talk van dit seizoen. Ben jij een reisliefhebber, verslaafde of criticus? Kom en praat over je ervaringen en reflecties. Schrijf je nu in en ontvang verdere informatie over de mail.

Mee doen is gratis en inclusief gratis lunch, inschrijven is verplicht. Voertaal is Engels.

Datum: woensdag 12 september 2018
Tijd: 12.30 - 13.30 uur
Locatie: Sanders L1-015, Woudestein campus

Ticket informatie
Toegang: Gratis, inclusief gratis lunch.

Aanvullende informatie
Heb je de behoefte om het gesprek aan te gaan met andere studenten over maatschappelijke ontwikkelingen, interessante thema’s of de actualiteiten? Om ideeën en gedachtes te delen met anderen van verschillende disciplines en achtergronden? Studium Generale biedt met Table Talk een moment aan om te praten, discussiëren en/of te luisteren.

Elke sessie draait om een onderwerp waarvan geen uitgebreide kennis nodig is. Het is een informeel moment om te praten over interessante en complexe thema’s.

De talks zijn in het Engels en worden gemodereerd door Camie Karstanje, programmamaker wetenschap voor Studium Generale en recent afgestudeerde aan de EUR (2015).