Talkshow Studio Erasmus

dinsdag 26 mrt 2019, 20:30 - 21:45
Type

Theater Rotterdam

Reserveer je ticket! Voeg toe aan agenda
SG Erasmus: do not re-use

Duurzaamheid, Brexit en hersenkweekjes in Studio Erasmus

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 26 maart o.a.: Shashini Munshi over hersencellen in petrischaaltjes en de impact van de Brexit voor Rotterdam door Frank van Oort.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 26 maart 2019 in Theater Rotterdam, staan o.a. op het programma:

•   Gaat er nu eindelijk iets gebeuren? – Hoogleraar transitiekunde en duurzaamheid Jan Rotmans over de klimaatcrisis, maatschappelijk draagvlak, politieke wil en activisme in de wetenschap.

•   Rotterdam en de Brexit – Frank van Oort (hoogleraar stedelijke en regionale economie) over de impact op Rotterdam, de haven en het achterland.

•  Huilen om de Kuip: waarom roept Feyenoord City zoveel emoties op? – Historicus Hilde Sennema over erfgoed, supporterssentiment en publieke besluitvorming.

•   Neurowetenschapper Shashini Munshi over het omzetten van huidcellen naar stamcellen en hoe dit kan helpen bij het onderzoeken en begrijpen van psychiatrische aandoeningen en hersenaandoeningen zoals Alzheimer en Parkinson.

Livemuziek van het NOHMI jazz trio

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Mede mogelijk gemaakt door Erasmus Trustfonds. Presentatie: Geert Maarse.

Datum: dinsdag 26 maart 2019
Tijd: 20.30 - 21.45 uur (Inloop: 20.00 uur)
Locatie: Theater Rotterdam - Foyer Rotterdamse Schouwburg

Ticket informatie