Traces Left Within - Nederlands Dans Theater

Engels

Nieuwe Luxor Theater, Posthumalaan 1, Rotterdam

Tickets via NDT Voeg toe aan agenda

LET OP! Onze tickets met korting voor EUR-studenten zijn uitverkocht. Je kunt nog wel tickets krijgen via de website van het NDT.

NDT is een van de meest toonaangevende hedendaagse dansgezelschappen ter wereld. Met live muziek van Het Balletorkest kun je nu drie fantastische choreografieën zien.

Traces left within’ presenteert de terugkeer van choreograaf Jiří Kyliáns ‘Toss of a Dice’ en twee wereldpremières. Het programma, live begeleid door Het Balletorkest, wordt geopend met een werk van choreograaf Marco Goecke dat vol bliksemsnelle, nerveuze fladderende en vlijmscherpe bewegingen zit. De choreografieën van Jiří Kylián kenmerken zich door sensuele, intieme gebaren. Zijn ‘Toss of a Dice’ uit 2005 werd door Trouw en Het Parool bestempeld als “een meesterwerk”. De werken van choreograaf Marina Mascarell zijn poëtisch, sociaal-politiek en intiem. Dit wordt haar eerste voorstelling voor NDT. Klik hier voor meer informatie.

Programma:

Marco Goecke: Wereld premiere
Jiří Kylián: Toss of a Dice (2005)
Marina Mascarell: Wereld premiere

Over het Nederlands Dans Theater (NDT)

NDT is een van de meest toonaangevende hedendaagse dansgezelschappen ter wereld. De groep is gehuisvest in Den Haag, maar treedt op voor een internationaal publiek van 150.000 bezoekers in Europa, Amerika, Azië en Australië. Het topgezelschap heeft een rijk repertoire opgebouwd, van ruim 600 balletten van meesterchoreografen Jiří Kylián en Hans van Manen, Sol León & Paul Lightfoot, Crystal Pite en Marco Goecke en vele anderen. Klik hier voor meer informatie.

NDT season 2021-2022 - Skin of the mind | NDT 1

Nederlands Dans Theater

Datum: donderdag 10 februari 2022
Tijd: 19:30 - 21:30
Locatie: Nieuwe Luxor Theater, Posthumalaan 1, Rotterdam
Korting alleen EUR-Studenten: €7,50

Let op: De bij inschrijving ontvang je ‘Stager-tickets’. Dit zijn niet de echte tickets voor het concert. Deze worden voor aanvang van het concert uitgedeeld. Je ontvangt hier later bericht over. Zorg dat wij je goede e-mailadres hebben zodat we je kunnen berichten.

COVID:
Voor dit programma vragen we alle bezoekers vriendelijk een coronatoegangsbewijs bij de ingang te tonen met de CoronaCheck-app