UITVERKOCHT! Rondleiding Depot Boijmans van Beuningen

Gesproken taal
Engels

Depot Boijmans, Museumpark 24, Groepsingang links naast de hoofdingang

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
Kirstin Feberwee

Bezoek met ons het eerste publiektoegankelijke depot van de wereld! Krijg een kijkje achter de schermen bij collectiebeheer en zie de topstukken van museum Boijmans van Beuningen.

Het eerste publiek toegankelijke kunstdepot, ontworpen door architectenbureau MVRDV, is uniek in de wereld en staat naast Museum Boijmans Van Beuningen in het Museumpark in Rotterdam. Nergens ter wereld bestaat een dergelijk werkgebouw, waar naast het openbaar maken van de museumcollectie, een blik achter de schermen van het museumwerk wordt gegeven, waar ook private collecties en bedrijfscollecties in zijn ondergebracht. Het gebouw en de inrichting van de buitenruimte maken het tot een nieuw Rotterdams icoon.

Depot Boijmans Van Beuningen toont de gehele kunstcollectie en biedt bezoekers een kijkje achter de schermen van het museum. In het depot zijn veertien klimaatgecontroleerde compartimenten ingericht met rekken, stellingen en kasten voor alle verschillende kunstwerken. Er zijn depots voor schilderijen, metalen, voor organische en niet-organische materialen, zwartwit- en kleurenfotografie. In de depotruimtes worden luchtvochtigheid en temperatuur stabiel gehouden. Vanaf de omloop, de trappen en de lift kun je de kunstwerken van allerlei standpunten bekijken. Onder begeleiding van de gids gaan we ook een depotruimte in.

Deze rondleiding zal in het Engels worden gegeven en is alleen toegankelijk voor studenten van de Erasmus Universiteit. Na de rondleiding is er nog genoeg tijd om zelf rond te lopen en foto’s te nemen.

Datum: donderdag 18 november 2021
Tijd: 15.00-17.00 (verzamelen 14.45u.) laatkomers kunnen niet meer mee!
Locatie: Depot Boijmans, Museumpark 24, Groepsingang links naast de hoofdingang
Toegang: alleen EUR-studenten € 5,- incl. rondleiding