UNIC Creathon

donderdag 22 apr 2021, 10:30 - vrijdag 23 apr 2021, 14:45
Gesproken taal
Register now Voeg toe aan agenda
UNIC CityLabs Creathon. April 22-23, 2021. Challenges. Ideas. Solutions. Prizes. Apply by April 8

De allereerste UNIC Creathon is open voor EUR-studenten: schrijf je nu in!

De UNIC Creathon is een 24uur virtuele pressure-cooker evenement, waar teams strijden om innovatieve oplossingen voor academische uitdagingen te ontwikkelen.

Wat is UNIC?
De European University of Post-Industrial Cities (UNIC) is een nieuwe alliantie van  acht universiteiten die zich inzetten voor het stimuleren van mobiliteit en inclusie voor maatschappelijke impact. De UNIC-partneruniversiteiten zijn Erasmus Universiteit Rotterdam, Universiteit van Luik, University College Cork, Koc Universiteit Istanbul, Universiteit van Deusto, Ruhr Universiteit Bochum, Universiteit van Oulu, Universiteit van Zagreb.

Hoe werkt het?

• Meld je aan om mee te doen! Per universiteit worden op 12 april 5 deelnemers  geselecteerd via een lotterij en verdeeld over verschillende teams.
  • Studenten van de 8 UNIC-partneruniversiteiten werken in een virtueel platform in gemengde teams van 5 om oplossingen te ontwikkelen voor bestaande uitdagingen in onze Europese universiteit.
  • Expert guides ondersteunen en adviseren hun team tot aan de finish.
  • Aan het einde van het evenement presenteert elk team zijn idee voor een professionele jury om de winaar(s) te bepalen.

Wie kan meedoen?

• Bachelors en Masterstudenten uit alle disciplines.
  • Studenten van de UNIC-partneruniversiteiten

Wat levert het mij op?

• 1st prijs winnaars ontvangen een aanbevelingsbrief ondertekend door de UNIC-rector en een uitnodiging om hun idee te presenteren op het UNIC CityLabs Festival in oktober 2021.
  • Internationaal netwerken. Je krijgt niet alleen de kans om samen te werken met studenten van andere universiteiten, je krijgt ook de kans om te netwerken met docenten, onderzoekers en ngo-medewerkers uit heel Europa.
  • Direct contact maken met belangrijke besluitvormers. De Creathon Jury bestaat uit rectoren, presidenten en directeuren van de UNIC-partneruniversiteiten.

Wanneer?

Start: April 22 @ 10:30 CET

Eind: April 23 @ 14:45 CET

Meld je aan voor de UNIC Creathon 2021 voor 23:59 op April 8, 2021!