A UNIC Experience: Dagtrip naar Bochum, Duitsland

Ervaar hoe het is om internationale student voor een dag te zijn!
donderdag 25 apr 2024, 07:30 - 20:00
Gesproken taal
Meld je aan via MyEur Voeg toe aan agenda

Ontdek zelf het leven als internationale student tijdens een dagexcursie van Rotterdam naar Bochum! Als onderdeel van onze samenwerking met UNIC-universiteiten en onze inzet om studenten diverse internationale ervaringen te bieden, zijn we enthousiast om deze volledig georganiseerde reis naar Duitsland aan te kondigen.

Over de UNIC Experience

De UNIC Experience is een dagexcursie voor studenten naar een van onze nabijgelegen partnersteden, zoals Luik of Bochum. Tijdens deze reis krijgen studenten inzicht in de werking van universiteiten in andere landen, ervaren ze alternatieve onderwijsmethoden en breiden ze hun internationale netwerk uit. Bovendien verkennen ze onderwerpen die relevant zijn voor de identiteit van UNIC en vergelijken ze het studentenleven in de bezochte stad met dat in Rotterdam.

• Locatie: Bochum, Duitsland
  • Datum: Donderdag 25 april 2024
  • Tijd: De bus vertrekt om 07:30 vanaf de campus, om 20:00 vertrekke we weer uit Bochum
  • Kosten: gratis
  • Voor wie? We richten ons voornamelijk op studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam die
    • ingeschreven staan als Bachelor of Master student;
    • weinig tot geen ervaring in het buitenland hebben.

07:30 | Vertrek van Rotterdam naar Bochum, ontbijtpakketjes in de bus
10:30 | Campus tour bij Ruhr Universiteit Bochum, hoogtepunten en botanische tuin
12:00 | Lunch @ RUB Campus
13:30 | Kennismaking met RUBiss: International Student Services. Het RUBiss-team is verantwoordelijk voor alle internationale studenten en toekomstige studenten aan de RUB. Zij zijn de belangrijkste contactpersonen voor alle formele, sociale en studiegerelateerde vragen voor internationale studenten.
14.30 | RUB-Makerspace tour: In de voormalige Opel-fabriek in Bochum kunnen studenten uit alle disciplines hun ideeën in de praktijk brengen. We verkennen deze innovatieve en unieke onderwijslocatie waar de grenzen tussen wetenschap en bedrijfsleven worden doorbroken.
16:30 | De stad ontdekken
18:00 | Diner @Bermuda3Eck
20:00 | Terug naar Rotterdam met de bus

Aanmelden

Er kunnen maximaal 55 studenten worden toegelaten, dus de beschikbare plekken zijn beperkt. De inschrijving is open tot 22 april (of tot de plaatsen vol zijn - wie het eerst komt, het eerst maalt). Je kunt je inschrijven via MyEur.

Helaas hebben we gemerkt dat het aantal no-shows toeneemt. We verzoeken je vriendelijk om je alleen in te schrijven als je zeker weet dat je de excursie kan bijwonen. Mocht je vanwege onvoorziene omstandigheden toch verhinderd zijn, laat het ons dan weten via e-mail op partnerships@eur.nl. Zo kunnen we de plek aan een andere geïnteresseerde student aanbieden. Bedankt voor je begrip en medewerking.

Deze activiteit kan worden georganiseerd met de steun van the A.A. van Beek-Fonds.