VCC impact workshop: schrijven

Kamer
Erasmus Universiteit Rotterdam
Voeg toe aan agenda

Bent je er klaar voor om jouw onderzoeksresultaten te delen met een breder publiek? Dan is deze workshop de ideale gelegenheid om dat te doen!

In deze workshop leer je hoe je je onderzoeksresultaten op een aantrekkelijke manier kunt opschrijven voor een breed publiek. Deelnemers zijn na afloop in staat om:

1. Uit wetenschappelijke vragen en uitkomsten maatschappelijk relevante vragen af te leiden.
  2. Hun bevindingen voor een breed publiek kernachtig te ontsluiten.
  3. In aantrekkelijke en toegankelijke taal te schrijven.
  4. Een pitch te schrijven voor een (opinie)redactie.

Tijdens de workshop je individuele feedback van jouw VCC-collega’s en van professionele redacteuren. De workshop staat open voor alle onderzoekers van de VCC-community. De maximale capaciteit is 12 personen, dus meld je snel aan via nederhand@essb.eur.nl

Over de trainers

De cursus wordt gegeven door Marcel Ham (hoofdredacteur van Sociale Vraagstukken) en Mirjam Janssen (eindredacteur voor publieksbladen die wetenschappelijke kennis populariseren, waaronder Historisch Nieuwsblad, Filosofie Magazine en De Ingenieur).

Huiswerkopdracht

We werken toe naar een publicabel artikel. Schrijf daarom op basis van je eigen onderzoek een conceptartikel van maximaal 500 woorden en stuur dat uiterlijk 3 maart naar mirjam.janssen@kpnmail.nl.

Het is handig als je op de dag van de training een laptop bij je hebt.