Wetenschapscafé: Gezond opgroeien in Rotterdam

maandag 28 mei 2018, 19:30 - 20:30
Type
Voeg toe aan agenda

Het Wetenschapscafé is een maandelijkse, informele bijeenkomst van mensen die zijn geïnteresseerd in wetenschap. Elke maand staat een wetenschapper centraal die gepassioneerd en op een toegankelijke manier verteld over zijn of haar onderzoek. Onder het genot van een drankje wordt geluisterd, gepraat en gediscussieerd.

Rotterdam is een jonge en uitdagende stad. De verscheidenheid aan sociale, culturele en etnische achtergronden vertaalt zich naar verschillen in de gezondheid. Kennis over deze verschillen helpt om de kwetsbare groepen in Rotterdam betere kansen te geven. In Rotterdam doen duizenden kinderen al meer dan 15 jaar mee aan een wereldwijd uniek gezondheidsonderzoek naar de groei, ontwikkeling en gezondheid. Deze kinderen worden in detail gevolgd vanaf de periode in de baarmoeder. In de presentatie zal de achtergrond en uitvoering van het project, en uiteraard de betekenis van de resultaten voor Rotterdamse kinderen worden besproken. Ook zal het nieuwe en wereldwijd unieke Generation R Next project ter sprake komen, waarbij vrouwen al vanaf voor de zwangerschap worden gevolgd.

Meer informatie: www.wetenschapscafe.nl

Contact: wetenschapscafe@erasmusmc.nl