Wetenschapscafé: Nieuwe inzichten in het ontstaan van hart- en vaatziekten

maandag 25 mrt 2019, 19:30 - 21:00

Bistro Bar Rotterdam

Voeg toe aan agenda
Wetenschapscafé Erasmus Universiteit

Het Wetenschapscafé is een maandelijkse, informele bijeenkomst van mensen die zijn geïnteresseerd in wetenschap. Elke maand staat een wetenschapper centraal die gepassioneerd en op een toegankelijke manier verteld over zijn of haar onderzoek. Onder het genot van een drankje wordt geluisterd, gepraat en gediscussieerd.

Hart- en vaatziekten vormen wereldwijd de belangrijkste doodsoorzaak. Recente bevindingen suggereren dat een verstoorde functie van kleine bloedvaten in toenemende mate bijdraagt aan hart- en vaatziekten. In deze lezing zal dieper ingegaan worden op deze nieuwe inzichten in het ontstaan van harten vaatziekten, op de onderliggende mechanismen en de mogelijke behandelingen daarvan.

Over de spreker

Prof. dr. Dirk-Jan Duncker is hoogleraar Experimentele Cardiologie aan het Erasmus MC Rotterdam, en bestuurslid van het Netherlands Heart Institute. Als hoogleraar houdt hij zich - naast onderwijs - bezig met laboratoriumgebonden onderzoek naar de mechanismen en de behandeling van hart- en vaatziekten, in het bijzonder van ischaemische hartziekten en hartfalen.

W: www.wetenschapscafe.nl of E: wetenschapscafe@erasmusmc.nl

Dit is een gratis evenement.