Woke | Theatervoorstelling over Civil Rights Movement

donderdag 5 mrt 2020, 20:00 - 22:00
Gesproken taal
Erasmus Paviljoen
Schrijf je in! Voeg toe aan agenda

Woke is een theatervoorstelling van Apphia Campbell over de Civil Rights Movement. Voorstelling met nagesprek in kader van Internationale Vrouwendag.

Woke is een bekroonde voorstelling van Apphia Campbell over de strijd van twee vrouwen voor burgerrechten. Ze toont twee mensenrechtenactivisten: Black Panther-lid Assata Shakur, die in de jaren zeventig werd veroordeeld voor moord; de andere een huidige universiteitsstudent Ambrosia, die zich inschrijft als de Ferguson rellen beginnen (2014). Dit is als de Black Lives Matter beweging nationaal erkend wordt na de dood van Michael Brown in Ferguson.
Met live blues en gospel vertelt ze hoe deze twee vrouwen vechten tegen het onrecht van het Amerikaanse rechtssysteem.

Woke won de felbegeerde Scotsman Fringe Award en werd zeer geprezen door de jury van de Amnesty Freedoem of Expression Award (2017)

Na de voorstelling volgt een nagesprek met het publiek. Voel je vrij om mee te discussiëren.

Let op: De voertaal van dit programma is Engels.

Woke

Datum: donderdag 5 maart 2020