Gezocht: Transformatieve Ondernemers!

Vlinder

Hoe meet je je sociale impact? Hoe ontwikkel je een businessmodel met transformatieve impact? Welke maatschappelijke waarde creëer je? Hoe positioneer je jezelf als radicale vernieuwer? Voor de meest innovatieve minor op de Erasmus Universiteit Rotterdam zoeken wij concrete uitdagingen van sociale en duurzame ondernemers.

Voor onze Engelstalige minor New Economic Thinking & Social Entrepreneurship zijn we op zoek naar concrete problemen of uitdagingen van circulaire, groene en sociale ondernemingen, waar een interdisciplinaire groep derdejaarsstudenten aan kan werken. Hoe meet je de sociale impact van jouw onderneming? Hoe ontwikkel je een business model met transformatieve impact? Wat voor opschalingsstrategie past jouw organisatie het beste? Welke maatschappelijke waarde creëer je? Hoe positioneer je jezelf als radicale vernieuwer? Onze studenten gaan met jouw vraagstukken aan de slag.

De minor New Economic Thinking & Social Entrepreneurship loopt van september tot november 2019. De minor biedt studenten een alternatief op het nog dominante lineair economisch onderwijs aan de universiteit. Het doel is de deelnemers te inspireren en motiveren met transitie-denken, duurzaamheid en nieuwe vormen van sociaal, circulair en groen ondernemerschap. De minor is een initiatief van het Impact Centre Erasmus, DRIFT en de economische studentenvereniging EFR.

Wat kan jij als ondernemer verwachten?
Iedere groep studenten (4 à 5) gaat vanuit een kritisch transitieperspectief op zoek naar een oplossing voor de gestelde uitdagingen, en past hun (nieuwe) kennis toe op jouw praktijk. Via een aantal gerichte opdrachten zullen de studenten ook kennis maken met een aantal transitie- en impact-tools die ze in kunnen zetten om hun oplossingsrichtingen vorm te geven. Op 10 november presenteren de studenten hun antwoorden en advies en sluiten we af met een borrel.

Wat vragen we?
Allereerst, dat je een uitdagende en relevante vraag of opdracht neerlegt. Vanuit praktisch oogpunt gaat de voorkeur uit naar ondernemers en organisaties niet al te ver van Rotterdam (goed bereisbaar  voor studenten met OV). Daarnaast vragen we op twee momenten jouw aanwezigheid in het Erasmus Centre for Entrepreneurship. Gedurende het traject van twee maanden vragen we je ook meerdere keren met de studenten af te spreken om de uitdaging samen aan te scherpen, informatie uit te wisselen en om eventuele vragen van de studenten te beantwoorden.

Een team van experts en betrokken docenten selecteren op basis van de aanmeldingen de cases die het beste aansluiten bij de minor en de vraagstukken en oplossingsrichtingen die daarin aan bod komen.

Aanmelden
Wil je meer weten of heb je vragen? Neem contact op met Giorgia Silvestri. Wil je je direct aanmelden? Schrijf je voor 16 augustus in via dit formulier! Je hoort uiterlijk 27 augustus of je tot de geselecteerde cases behoort.