Is deze studie iets voor jou?
Wil je de wereld verkennen door middel van de studie van toerisme? En wil je leren hoe je kunt bijdragen aan de ontwikkeling van toerisme op een meer duurzame manier? Dan is de engelstalige master specialisatie Tourism, Culture and Society aan de Erasmus Universiteit Rotterdam het programma voor jou!
Belangrijkste Feiten & Cijfers
- Type
- Master
- Diploma
- MA
- Vorm
- Fulltime
- Voertaal
- Engels
- Tijdsduur
- 1 jaar
- Studiepunten (EC)
- 60
- Locatie
- Campus Woudestein
- Startdatum
- September
- Aanmelddeadline (EEA)
- 15 mei
Het studieprogramma in het kort
De master specialisatie Tourism, Culture and Society benadert de toerisme-industrie vanuit een multidisciplinair perspectief, gebaseerd op een combinatie van sociologie, culturele studies, erfgoed- en mediastudies. Als student leer je creatieve oplossingen te vinden en constructief na te denken over ontwikkelingen binnen de toerisme-industrie. Bovendien verwerf je kennis om de wereldwijde dynamiek tussen samenlevingen, culturen en toerisme te begrijpen.
Bekijk de opleidingsvideo
Dit ga je leren
- Begrijp de interactie tussen cultuur, media, samenleving en toerisme;
- combineer inzichten uit de academische disciplines Sociologie, Mediastudies en Culturele Studies;
- vind creatieve oplossingen en denk constructief na over ontwikkelingen binnen de toerisme-industrie;
- werk samen in een diverse en internationale studieomgeving;
- verrijk je kennis over verschillende aspecten van toerisme, zowel in theorie als in de praktijk, met een combinatie van seminars, workshops en excursies.
Meer weten? Ontmoet ons hier
Carrièremogelijkheden na je studie
Als afgestudeerde van deze master specialisatie, ben je een gewilde professional met gevoeligheid voor de interactie tussen cultuur, samenleving en toerisme. Je brede theoretische kennis maakt je een geschikte kandidaat voor veel posities, waaronder: stadsmarketeer, beleidsmaker, consultant of onderzoeker. Veel organisaties zijn op zoek naar kandidaten zoals jij, zoals overheden, toerismecommissies, reisbureaus, musea en festivals. Maar je kunt ook je eigen bedrijf starten op het gebied van cultureel en/of mediatoerisme.