Albert Hofman hoogleraar aan Harvard University

Prof. dr. Albert Hofman is benoemd als hoogleraar Public Health en Klinische Epidemiologie en voorzitter van de afdeling Epidemiologie aan Harvard University.

Harvard University schrijft in een persbericht over de zeer eervolle benoeming: "Hofman is een internationaal erkende wetenschappelijke leider in de epidemiologie van voorkomende neurologische en vaatziekten, in het bijzonder dementie en beroerte Hij was de initiatiefnemer van baanbrekende studies over de rol van vasculaire factoren in het ontstaan van de ziekte van Alzheimer en een leider in het initiëren van genetische studies van complexe ziekten in grote populaties.”

Albert Hofman zal terugtreden als hoofd van de afdeling Epidemiologie van het Erasmus MC is met ingang van die datum. Hij blijft verbonden aan het Erasmus MC tot zijn pensionering mei 2017.

Bekijk ook het gesprek met Albert Hofman tijdens Studio Erasmus:

Persvoorlichting Erasmus MC, T 010 - 703 3289, E press@erasmusmc.nl