Alumna Eva Janssens in nieuwe podcast

Economisch Statistische Berichten
Eva Janssens
Erasmus School of Economics

De nieuwe generatie economen klopt op de deur, met frisse ideeën voor de grote uitdagingen van deze tijd. Wie deze economen zijn, en welk onderzoek zij doen, hoor je bij de Nieuwe Economen podcast. In de nieuwe serie van ESB Economisch Statistische Berichten is onder anderen alumna Eva Janssens te gast.

In de podcast bespreekt Eva de implicaties van inkomensrisico's voor huishoudens voor het spaargedrag. Hoe verhoudt dit zich tot macro-economische modellen? Verder gaat ze dieper in op de onderwerpen economische modellen, spaargedrag, het beleid van centrale banken en de economische arbeidsmarkt.

U kunt de uitzending van de Nieuwe Economen Podcast, 7 april 2022, hier beluisteren.

Lees hier meer over het werk van Eva Janssens, hier over haar winst van de Professor Bruinsprijs.