EFR/Eenvandaag verkiezingsdebat in Rotterdam Ahoy

Op maandag 20 november 2023 vindt het EFR/Eenvandaag verkiezingsdebat 2023 plaats. Tijdens dit evenement in Rotterdam Ahoy zullen zes prominente politieke leiders uit Nederland met elkaar in debat gaan over verschillende maatschappelijke onderwerpen in hun strijd om stemmen tijdens de komende Tweede Kamerverkiezingen op woensdag 22 november. Het debat is een terugkerend evenement dat elke verkiezing wordt georganiseerd door EFR, de studievereniging van Erasmus School of Economics, en het actualiteiten televisieprogramma EenVandaag.

Erasmus School of Economics is er trots op dat het EFR/Eenvandaag verkiezingsdebat door en voor studenten wordt georganiseerd. Tickets om het debat live bij te wonen zijn te koop via www.efr.nl/debat.

Het debat gaat tussen de leiders van zes Nederlandse prominente politieke partijen. Dilan Yesilgöz (VVD), Frans Timmermans (GroenLinks/PvdA), Geert Wilders (PVV), Rob Jetten (D66), Pieter Omtzigt (NSC) en Caroline van der Plas (BBB). Deze politieke leiders zullen discussiëren over onderwerpen als immigratie, klimaatverandering, economie en sociaal-economische zekerheid.

Rotterdam Ahoy

Uniek aan het EFR/Eenvandaag verkiezingsdebat is de focus op studenten. Het debat wordt live uitgezonden op NPO 1, maar het fysieke publiek bestaat alleen uit studenten die in Nederland tertiair onderwijs volgen. Studenten met verschillende onderwijsachtergronden komen aan het woord in de korte video's die de debatten inleiden.

Voor het eerst in de geschiedenis van het EFR/Eenvandaag verkiezingsdebat vindt het evenement plaats in Rotterdam Ahoy. Hierdoor kan EFR meer leerlingen betrekken bij de politiek. Rotterdam Ahoy heeft namelijk een grotere capaciteit dan de aula van de universiteit. Daarmee past het debat in de strategie van de universiteit om een positieve maatschappelijke impact te hebben.

Populair evenement

De populariteit van het evenement kan gemakkelijk worden afgeleid uit de snelheid waarmee de kaarten worden verkocht. Al op de eerste dag dat de kaartverkoop live ging, was meer dan de helft van de beschikbare kaarten verkocht. Dus als u geïnteresseerd bent om dit unieke debat bij te wonen, aarzel dan niet om een ticket te bemachtigen via www.efr.nl/debat. EFR en Erasmus School of Economics kijken uit naar het debat en hopen veel studenten te zien!