Fiscale columns Peter Kavelaars gebundeld en uitgegeven

Antilliaans Dagblad
Peter Kavelaars, Professor of Fiscal Economics at Erasmus School of Economics
Erasmus School of Economics

Door de jaren heen heeft Peter Kavelaars, hoogleraar fiscale economie aan Erasmus School of Economics, verschillende columns geschreven in het Antilliaans Dagblad. De columns van de hoogleraar zijn door de Stichting Caribische belasting en Europawinkel (SCB) gebundeld en uitgegeven. Er worden 100 exemplaren van het boekje beschikbaar gesteld, en het is daarnaast gratis online te downloaden.

In ‘Fiscale perikelen’ bespreekt Kavelaars fiscale actualiteiten die met name relevant zijn voor de Caribische Koninkrijksdelen. De hoogleraar bespreekt complexe fiscale onderwerpen en legt ze op een begrijpelijke manier uit. De besproken onderwerpen zijn nog altijd relevant en hebben bijvoorbeeld betrekking op vermogensvraagstukken, minimumbelasting en belastingverdragen.

Germaine Rekwest, docente fiscaal recht aan de Universiteit van Curaçao, was initiatiefneemster van het boekje: ‘ik pluis nog regelmatig in het archief van het Antilliaans Dagblad op zoek naar één van de columns van Peter. Het was toen dat bij mij het idee is ontstaan om de columns te bundelen. De columns verdienen absoluut een permanente plek in een bundel en komen zo voor het grote publiek beschikbaar’.

De bundel is vanaf heden online verkrijgbaar en is te downloaden via de website van het Antilliaans Dagblad. Later dit jaar zal de gedrukte bundel ook gratis verkrijgbaar zijn bij de lokale boekhandels op Curaçao.

U kunt het volledige artikel van Antilliaans Dagblad, 4 augustus 2023, hierboven downloaden.