Groter groeien! Een echt college voor kinderen door professor Vincent Jaddoe

A real university college for children at Erasmus Medical Center

Op 14 juni werden vijf verschillende klassen groep acht uit Rotterdam door het Academisch Outreach Programma uitgenodigd om deel te nemen aan een echt college voor kinderen. Het college werd gegeven door professor en kinderarts Vincent Jaddoe in het Erasmus MC - Sophia Kinderziekenhuis.

In het eerste deel van het college vertelde professor Jaddoe over zijn eigen werk in het ziekenhuis en legde hij uit hoe kinderen groeien. De leerlingen hadden hier natuurlijk veel vragen over en professor Jaddoe nam de tijd om die allemaal te beantwoorden. In het tweede deel van het college legde professor Jaddoe uit wat er met het lichaam gebeurt tijdens het sporten. De korte quizzen tussendoor met vragen over het menselijk lichaam maakte het college interactief en leuk voor de leerlingen. Het college eindigde met een mooie opdracht: de leerlingen werden uitgedaagd om thuis zelf onderzoek te doen naar de groei van mensen in hun omgeving. Na afloop van het college kregen de leerlingen een rondleiding door het Erasmus MC ziekenhuis. Hierna keerden zij voldaan weer terug naar school.

Het college in het Erasmus MC ziekenhuis was een inspirerende ochtend voor de leerlingen van groep 8. Zij kregen inzicht in het werk van een kinderarts en leerden over hun eigen groei. Het was een dag vol plezier, leren en ontdekken, die hopelijk een blijvende impact zal hebben op hun toekomstige interesses. Het AOP bedankt professor Jaddoe voor een informatief en leuk college!