IDEA Center Community Event - een avond van netwerken en culturele activiteiten in het Theilgebouw

Foto van Campus Woudestein in de ochtend.

Op donderdag 13 april organiseerde IDEA Center een community event voor alle studenten, medewerkers en promovendi. Het doel was een avond van netwerken en culturele uitwisseling.

De Erasmus Music Association speelde een aantal populaire nummers. De Italiaanse Studentenvereniging presenteerde een spel om bezoekers meer te leren over de Italiaanse geschiedenis, cultuur en gebruiken. Leden van de Student Council for Equity, Diversity and Inclusion (SCEDI) van IDEA Center waren ook aanwezig voor interactie met verschillende studenten en studentenverenigingen.

Studentassistenten van de European University of Post-Industrial Cities (UNIC), een samenwerkingsverband van tien universiteiten in postindustriële steden met als missie mobiliteit en inclusie te stimuleren, gaven een korte lezing over UNIC en legden uit welke mogelijkheden dit programma biedt aan studenten.

Naast de inhoudelijke sessie was er een sociaal gedeelte waar iedereen van gedachten kon wisselen over de stad, de universiteit en de academische en professionele mogelijkheden. Een van de aanwezige studenten: ‘Evenementen als deze zijn een leuke manier om in contact te komen met studenten buiten je studieprogramma en zijn een goede manier om meer te weten te komen over de universiteit en de mensen die er deel van uitmaken".